Gotthard

Trådstartare
Vet ej om tråden kommit rätt...
Men vad i hela friden är stigbett? Har läst böcker om att de använt stibett mm. men jag har aldrig riktigt förstått hur man använder det, varför man använder det och hur det ska ligga i hästens mun..? Är någon snäll och förklarar snällt och detaljerat vad det är och används till :)

Jenny

Sv: Stigbett?

Ååh, nu börjar jag förstå :D
Men ursh vad det måste vara obekvämt för hästen!

J

Sv: Stigbett?

Inte om hästen uppför sig. Om den drar iväg, reser sig eller uppför sig illa är det väldigt obekvämt. Det är liksom det som är meningen.

Föredrar stigbett framför kedja, risken för skador med kedja är mycket större.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
352
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 655
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka