Stigläder

MiaMaria

Trådstartare
Ska köpa nya stigläder och vill ha ett par som inte töjer sig, samt heller inte är för "tjocka" vid spännet. Någon som har tips om bra typ/märke, och var jag i såfall kan få tag på dessa??

~MiaMaria~

Sv: Stigläder

Jag har prestige på alla sadlar- dom är toppen! Dom är dock inte så billiga men det är en investering om man är rädd om sadeln!

Jag tycker att Wintec Webbers syntetstigläder är jättebra. Tunna och smidiga (bara enkel rem uppe vid järnet, spännet är nere vid foten). Töjer sig inte alls. Googla efer säljställen...
Samma modell finns också i läder från Bates.

Ja, jag är rädd om sadeln! Vet du vem som är återförsäljare, och vad de kostar? Har sökt på nätet men hittar inte... (kanske jag som är för kass på att söka...:crazy: )

~MiaMaria~

Prestige...!

Finns hos de flesta ridsportbutiker om inte annat så brukar de kunna ta hem önskad färg och längd!

Ramn skrev:
Jag tycker att Wintec Webbers syntetstigläder är jättebra. Tunna och smidiga (bara enkel rem uppe vid järnet, spännet är nere vid foten). Töjer sig inte alls. Googla efer säljställen...
Samma modell finns också i läder från Bates.

Har du tips var det finns Bates-varianten, eftersom jag vill ha läder? Har bara sett Wintecs och jag vill inte ha syntet till lädersadel (gnissel) Har inte hittat dem nånstans nämligen.

Prestige eller Tolga, båda är bra, dubbelsydda och nylon inuti men Tolga lädrena är ngt smalare.

Jag har haft Wintecs webbers på min lädersadel och inte har det gnisslat något.
Just nu har jag ett par från Börjes och de gnisslar inte heller. Visserligen sitter de under kåpan, men det tror jag inte gör någon skillnad.

jag har ett par från action, jag har köpt mina på börjes (i affären) men de finns nog lite överallt.
det är nylon i dem, så de töjer sig inte. mkt bra kvalitet, mina har hållt länge nu! jag tror dom kostade ca 800 men det är en investering... skaver inte på sadeln, som billigare läder kan göra :(

flashlight skrev:
Har du tips var det finns Bates-varianten, eftersom jag vill ha läder?
Jag har sett både Wintec och Bates i ridaffären hemma (Tre Hästar i Kungälv).
Syntetläder gnisslar inte mot lädersadeln, men det kanske inte är så estetiskt...

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur