Stilakuten,.hjälp!

Derivata

Trådstartare
Jag har helt fått för mig att jag verkligen vill ha ett par cognacsfärgade Chelsea, typ en sådan här sko
hmprod

Hittade det perfekta paret, blev kär men också besviken. De var inte så snygga till byxorna som jag bar. Därför lite tveksamhet.

Om jag nu köper drömskorna, hur ska jag klä mig i övrigt?

Håller i princip med @Mia_R men jag tycker även det funkar med andra brallor och med vissa kjolar. De sistnämnda ska (enligt mig) vara lite kraftigare, exempelvis jeans eller tweed. Och jag kan tänka mig lite grövre strumpbyxor till. Kavaj, modell hacking jacket helst. Under den nästintill obligatoriska Barbourn. Sedan skulle nog jag tänka mig att bryta av genom att ha en topp som inte var lika strikt och lantlig. Jag har en kråsblus i bomullsstretch från Ralph Lauren som jag mycket väl skulle kunna välja i sammanhanget. Och ett bälte som plockar upp färgen poå skorna.

Håller i princip med @Mia_R men jag tycker även det funkar med andra brallor och med vissa kjolar. De sistnämnda ska (enligt mig) vara lite kraftigare, exempelvis jeans eller tweed. Och jag kan tänka mig lite grövre strumpbyxor till. Kavaj, modell hacking jacket helst. Under den nästintill obligatoriska Barbourn. Sedan skulle nog jag tänka mig att bryta av genom att ha en topp som inte var lika strikt och lantlig. Jag har en kråsblus i bomullsstretch från Ralph Lauren som jag mycket väl skulle kunna välja i sammanhanget. Och ett bälte som plockar upp färgen poå skorna.
Vilka andra typer av brallor tycker du funkar?

Vilka andra typer av brallor tycker du funkar?
Jag har själv bara jeans och kjol, så jag är inte bra på olika sorters byxor. Men rent spontant de flesta lite kraftigare. De ska kanske inte vara allt för vida och absolut inte för korta. Jag tycker att korta byxor bara funkar till stövletter/kängor om klacken är hög.

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Fille
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 074
Senast: Ullmerkott
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18