Stl på "akademiska sadlar"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheBlackOne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 829
T

TheBlackOne

Jag bilr smått förvirrad när det kommer till detta. Man brukar ju framförallt tala om k1, k2, k3, k4. Men sen har man ju också gradantal vissa gånger, så som; 90, 100, 110 etc. Finns det någon generell måttöverenstämmelse mellan "kammarvidd" och "grader"? Till exempel som att k3 skulle vara lika med 110 grader osv.

Sv: Stl på "akademiska sadlar"

Det där får du nog bäst svar på om du kontaktar nån ÅF till tex Startrekk, Amazonas mfl.

k1, k2, k3 osv har varit, och är fortfarande, en storleksbenämning för sadlar från Deuber&Partner. En av deras modeller heter Ecuyer, och det var den modellen som förr kallades "Bent-sadeln" innan Bent övergick till ett annat sadelmakeri. Bäst är att höra med någon av deras återförsäljare, för att veta vilka grader det motsvarar.

Det där får du nog bäst svar på om du kontaktar nån ÅF till tex Startrekk, Amazonas mfl.

Ok, jag gör så. Återkommer när jag fått svar...i fall någon annan vill veta. :cool:

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka