Sto med brunsthumör

H

hippo67

Vårt sto blir riktigt otrevligt när hon brunstar:devil:. Vi började ge henne "Stroppy mare" i våras och tycker att hon blivit bättre. Nu kan vi iaf sadla och rida henne utan att riskera liv och lem. Sist hon brunstade levde hon rövare i transporten och skadade sig:cry:. Undrar nu om vi skall behöva lägga ner allt vad tävlingar och träningar heter pga av vi måste anpassa oss efter hennes humör. Har någon erfarenhet av ren munkpeppar tilsammans med Stroppy mare"? Stroppy mare innehåller ju munkpeppar, men mindre dos + en massa annat som skall verka smärtstillande och lugnande. Jag tänker att hon kanske behöver större dos av just munkpepparn (sänker hormonproduktionen/driften) men även det smärtstillande.
 
Sv: Sto med brunsthumör

Jag gav betakaroten åt mitt sto som hade en hemskt humör när hon brunstade och det gad fruktansvärt bra resultat :D Man märkte inte ens av hennes brunster när hon gick på det!
 
Sv: Sto med brunsthumör

Och jag fick idag själv tips om att tillsats av koppar i fodret el vattnet kan minska brunsterna ordentligt.
 

Liknande trådar

A
Träning Hej alla Bukare! Behöver ett tips ang. brunstigt sto som börjar bli totalt omöjligt. Blir alltid värre när hon går ute under...
Svar
3
· Visningar
1 396
Senast: arrak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp