Bukefalos 28 år!

Stövlar/jodhpur till konstiga fötter

Gampi

Trådstartare
Vad för skor/stövlar har använder ni med breda fötter och höga vrister?
Har de senaste veckorna varit ute på jakt efter något jag kan ha på mina fötter vid ridning men det verkar inte som att några stövlar över huvudtaget tillverkas i min modell då jag inte ens får in foten i stöveln.:banghead: De enda skor som jag får på mina fötter är de stora klumpiga modellerna med stålhätta (skulle gärna tävla i något annat är sådana + chaps) och många av dem är inte alls speciellt snygga, för att inte tala om att det bara finns kanske två modeller i de flesta butiker jag varit i.
Så finns det några andra med samma problem? Vad har ni hittat för stövlar(/skor)? Eller är höga vrister och breda fötter en omöjlig kombination?:crazy:
Behöver dessutom ganska vida och långa skaft då jag är över 180..
 
Sv: Stövlar/jodhpur till konstiga fötter

jag har breda fötter och hög fotrygg, har ett par catago ofir och dom är väldigt trevliga. inte världens snyggaste men de var de enda som passade mig och var i rätt prisklass när jag köpte dem för 4år sedan. har haft de på tävling, träning och en del hemma, först nu de börjar bli lite slitna.
min dröm är ett par deniro stövlar :love: underbara ridstövlar som sitter perfekt!!

sen har jag ett par ariat quantum till vardagsridningen hemma, endast till ridningen! aldrig att jag sätter min ariat pryda fot i en hästbox eller lerig hage :p. men de är väldigt bekväma, ger stöd för hålfoten och är stabila och bra.
 
Sv: Stövlar/jodhpur till konstiga fötter

Har höga vrister och breda fötter och har bara stövlar med dragkedja. Tack vare det kan jag ha både Ariat, Soubirac (i dom två har jag även snörning för att det ska funka) och Sergio Grasso.
När det gäller skor har jag ett par Ariat med snörning, kan absolut inte ha dom med dragkedja fram - inte ens nära att kunna stänga den:(
 
Sv: Stövlar/jodhpur till konstiga fötter

Låter ju som att det inte är helt hopplöst i alla fall :) Fick faktiskt provat ett par Ariat, de fick jag in foten i och de satt bekvämt bortsett från att de var i storlek 43 till mina 41 fötter och några andra storlekar fanns det minsann inte inne. Har ni hittat era skor/stövlar i bara vanliga ridsportbutiker? Tycker att de jag varit inne i har haft ganska dåligt utbud, dvs färre olika modeller än hööks..
 
Sv: Stövlar/jodhpur till konstiga fötter

jag har hittat mina skor i de gamla vanliga" ridsports butikerna, men har typ 7 butiker inom en halvtimmes körning varav 3 är märkes" butiker med fina dyra saker som man bara drömmer om och går runt och klämmer på :p, för att sen ta ngt från reahögen på halvapriset rean och tycker att det fortfarande är för dyrt :o.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 768
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: MiniLi
·
Äldre Jag använder skjortor varje dag som jag är i skolan. För närvarande H&Ms bomullsskjortor. Tycker dock inte att passformen är helt...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Ni med ankfötter, vad har ni för skor? Jag har problem att hitta bra skor! Alltid klämmer de någonstans. Jag har alltid struntat i det...
2
Svar
38
· Visningar
6 495
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp