Stomjölk till 10 dagar gammal hundvalp?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Garincha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 154
G

Garincha

Grannen har en liten hundvalp som är 10 dagar som inte får i sig tillräckligt från sin mamma. Valpen får nu getmjölk varannan timme. Jag har gott om stomjölk och undrar om grannen kan ge det till sin valp?

Någon som vet hur sammansättningen av hästmjölk kontra hundmjölk ser ut? Efarenheter runt detta emottages tacksamt!

Sv: Stomjölk till 10 dagar gammal hundvalp?

Jo det borde man ju kunna göra :)

Tänkte inte på det... :confused:

Haha det är inte lätt. :)

Hoppas att det går att göra. Uppdatera gärna när du vet så att man vet om det skulle vara någon annan gång. :)

hej vi hade samma problem med våran tik, vi vik nappa 2 av 4 valpar..
De överlevde!
Det finns en "valp väling " på apoteket..är nog bäst..
Oftast är annan mjölk inge bra för dem..

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 894
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 143
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 841
Senast: Liten
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 760
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka