Stoppa om sadel hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ruh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 805
R

Ruh

Jag skulle behöva stoppa om både min hopp och dressyrsadel men vet inte riktigt hur man ska gå tillväga. Självklar måste sadeln lämnas in till en sadelmakare det fattar jag hehe men vet dessa hur sadeln ska stoppas om, för den måste ju fortfarande passa hästen.
Sen skulle jag vilja byta ut sropparna på dressyrsadeln. Går det?

Sen får någon gärna PM:a prisuppgifter (ungefärliga) och om ni vet någon sadelmakare i sthlm:s trakten

:bow:

Sv: Stoppa om sadel hjälp!

Jag vet ATT det går att byta stroppar på sadlarna, det har jag själv fått göra på en sadel. Du kanske får tala om för sadelmakaren att sadeln passar och ska stoppas likadant, eller något åt det hållet :D De har säkert något bra tips!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 087
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka