STOR manke & svängd rygg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wonderbaunbabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 699
W

wonderbaunbabe

Jag har försökt hittat trådar ang detta, men jag är väl helt enkelt kass på att söka ;)

Min nya hbl´s häst, har en hög,lång & stor manke, och samtidigt lite svängd rygg. Hans tidigare ägare hade en prestige leonardo på honom, och jag söker nu en sadel i en liiite lägre prisklass ;)

Har ni tips & råd på sadlar som är bra för stora mankar och svängda ryggar???

Tips om att uppsöka sadelutprovare önskas ej, utan erfarenheter av er med liknande hästar är gult värt!! :)

Sv: STOR manke & svängd rygg

Har en County på min häst som låter som om hon vore av samma typ som din!
På henne ligger även Prestige Hippos bra och fundrar på att byta upp mig!
Begagnade finns till hyfsade priser.

finns ju billigare prestige modeller. hippos tex får du beg för 5000-6000 och uppåt.

Ja, prestige verkar vara bra :)
Och Hippon har en bra prisklass :)
Ska kolla County också!

Har Stübben till mitt halvblod med liknande rygg och manke. Bra sadel för bra peng tycker jag... Finns många begagnade ute på marknaden... Många tycker de är hårda att sitta i kan till viss del hålla med men har faktiskt inte hittat annan sadel som ligger bättre till min. Provat otaliga under 10 års tid...
:)

En Harry Dabbs eller Jaguar kan nog passa. HD är den billigare men det är kanske lättare att få tag i en beg Jaguar med bimvidd ca25.:)

Jag har samma problem!
Fullblod med hög manke o svängd rygg!
han passar bra i stubbens sadlar vidd ca 28 - 29 " de finns billiga !

Skulle en Albion Legend passa, eller är den för raka ryggar?
Vet att den vi har passar hästar med hög manke i alla fall...

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
542
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Anna-KarinO
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 255
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022