Bukefalos 28 år!

Storhandlat till katterna !

MissFideli

Trådstartare
Usch, tänk vad mycket det finns att köpa. Bäddar och transportburar i stora mängder.
Har idag inhandlat en sån här och så har jag köpt Feliway (tack för tipset knytt) och en spray som heter Odor's Stop som tar bort precis all kisslukt från stället där det hänt en olycka.

Så nu ska vi se om allt funkar. Transportburen är bara så läcker och jag är jättenöjd, även om jag tror jag gav ett överpris för den :crazy: :angel:. Kravet var luckorna på ovansidan och metalldörr, vilket min har. Vinröd och grå och Gulliver 3 är storleken.
 
Så man kan klappa katten, eller stoppa ner handen och fösa ut henne eller koppla om dom har sele så dom inte sticker när man öppnar.
 
Jag har också en gulliver! En grå och svart. Takluckan är bra, men lite småjobbig att öppna, tycker jag. Det bästa med den är ju att man enkelt kan ta bort överdelen på den, vilket gör det lätt att få ut motsträviga katter när man är hos veterinären! (Istället för att sticka in en hand och försöka få tag på något utstickande och dra ut katten... :smirk:)
 
Jag har ju alltid haft en Atlas30, men gav bort den med stödkissarna eftersom jag inte var så förtjust i den. Letade lite efter en bur med öppningsbart tak, och hittade den Atlasburen som har (svår att få tag på :crazy:) och den här. Men den här hade en mycket bätte låsannordning så jag fastnade för denna. Dock har jag fått leta lite efter den med metalldörr, men skam den som ger sig =)
Nu har jag sprayat den med Feliway för att se hur kisseungarna reagerade, men det gjorde varken till eller från.

Men snygg är den. Ska bygga en egen hjulbotten till den, gillar inte de man kan köpa till och hitta ett spännband i passande färg så ska vi ut och åka sen. Börjar ju närma sig vaccinationsdags :crazy: :smirk:
 
Jag tycker ju jättebra om gulliver. Har minsta storleken till min lilla pojke, och den är lättburen, lättvättad, har bra "bälteshållare" till bilen, och är hyfsat billig och snygg... Äh, tillför väl lika lite som man alltid gör på jobbet efter ett långt pass.. men jag vill iaf shoppa till min prins...
 
Ja, den verkar lättare att bära än Atlas. Iofs har jag aldrig burit med katt i, men den kändes mer avvägd tom än Atlasen som är lite klumpig även då.
 
Även jag storhandlade till kissarna häromdagen, det blev en trevåningsklösställning med två tunnlar och hängmatta. Beiget tyg med svarta tassar på och katterna älskar den! :)
 
Vad fick du betala för din Gulliver 3?
Är det meningen att man ska sätta bilbältet i "hållarna" på sidan av taket?
 
jag är också shoppingfreak, första katten har inte ens anlänt ännu men jag har byggt eget klätterträd samt beställt ett..... bygger nu på en leksaksgrej det ska hänga bollar ifrån... kan inte rå för att lägenheten ser ut som ett kattbo :angel: det är så kul med prylar :banana:
 
Japp, hållarna är för bältet. Jag gav 315:- för min tror jag, men det går att hitta mycket billigare. Men jag är så nöjd, den är snygg och smidig och allt !!
 
Den sprayen är helt suveän jag har en själv :)
Har gjort test på den genom att spraya ren amoniak på ett papper.
Alla vet ju hur det luktar :crazy:
Sprayade sen Odor´s Stop påd etta ich vips var lukten helt borta :) Ganska otroligt igentligen.
 
Säger detsamma. Man shoppar till katten som en vansinning :crazy: Trots att jag redan har en katt förut så bara måste man shoppa in lite nytt tills min andra lilla kattunge (Norsk skogkatt) anländer, vilket han gör nu på fredag :bump: :banana:. Rasmus (gamlingen) fick nog så han protesterade lite genom att kissa på dörrmattan :crazy:. nu tror jag han har accepterat det hela :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp