Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Storlek på box & höjd i tak?

S

Sannndra

Storlek på box & höjd i tak?

hur stor box & hur högt i tak måste en häst runt 165 cm i mkh ha? :confused:

M

Moppe

Re: Storlek på box & höjd i tak?

9kvm, kortaste sidan 2,5m. Fölningsbox 11kvm, kortaste sidan 3m. Takhöjden 1,5 x mankhöjden dock lägst 2,20m.
/MVH Mia

S

Sannndra

ok :) i vårat stall är boxarna 3*3 m & 235 cm i tak, skulle det gå in en "stor häst" där?

Om den "stora hästen" är högst 170 cm får den stå i den boxen.
Om takhöjden räcker vet jag inte, i den broschyr jag har så räknas den ngnting x mankhöjden.

Med din takhöjd så är det godkänt med en pålle på ca 156 cm (om man ska vara riktigt noga). ;)
Du tar som någon skrev hästens mankhöjd x 1.5. En pålle på 165 cm behöver då 247,5 i takhöjd.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6465 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Skulle behöva utöka antalet boxar för stor häst med 3-4 st. Har ingen möjlighet just nu att bygga ett helt nytt stall och landar därför...
2
Svar
30
· Visningar
1 744
Avel Jag sitter precis och tittar i Flyinges hingstkatalog och blev förvånad över att Total Hope står som 168 cm i mankhöjd. På bruksproven...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 617
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite input av er på buke, på vad för häst ni hade skaffat i den här situationen då jag kommer ta bort i veckan min...
Svar
11
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Trasig kyl/frys
  • Bryta upp med sambo (långt)
  • Träning & hälsa tråd 8

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Kattsnack #8