Storlek på halsband till valp

melvin

Trådstartare
Hej! Jag ska förmodligen hämta hem min första hund denna veckan, en labradorhanne på tretton veckor. Och bland alla de praktiska funderingar jag har så dök det här med halsband upp, hur långt halsband kan man behöva köpa?

Sv: Storlek på halsband till valp

Jag har ingen aning om hur stort halsband en labradorvalp kan tänkas behöva, kanske du kan få snabbt svar från uppfödaren?
Vad jag däremot kan tipsa om är att köpa ett halsband som går att ändra längd på lätt.
Typ sånt här:
valpehalsballe.jpg

Även om halsbandet passar perfekt när du hämtar valpen, så kommer du annars behöva köpa nytt halsband om någon enstaka vecka. De växer så jääkla fort de där små fyrbeningarna :D

Sv: Storlek på halsband till valp

Hej.
när jag hämtade hem min lill rottis i sommras hade jag ett halsband på ca 30-40 cm tror jag att det var och det passade i 4veckor. =9 dom växer som ogäs dom små.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: tanten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 326
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31