Storlek på sadel, M motsvarar vad?

Apollo 13

Trådstartare
Jag har en Crown Arwen dressyr i M 17"
Jag har en ev köpare till den och denna undrar vad M motsvarar för storlek ung. Me have no idea och försäljaren har tydligen ingen lust att svara i telefon och jag har lovat den ev köparen att återkomma idag :crazy:

Har någon, någon aning om vad M motsvarar ung? Går det ens att fråga så, haha, det kanske skiljer sig avsevärt beroende på de olika sadelmärkena?

Sv: Storlek på sadel, M motsvarar vad?

Jag är inte alls säker, men köpte för någon månad sen ny sadel till min häst och utprovaren sa då att hon ska ha en normal mot vid och plockade fram ett par sådana. Sadeln jag sedan köpte är märkt med MW vilket jag antar är normal mot vid? Så medium borde väl då motsvara en normal bom? Sorry om jag irrar till det ännu mer nu, för jag är inte alls helt säker. Men om du kikar på google så borde du nog kunna hitta lite info. :)

Sv: Storlek på sadel, M motsvarar vad?

ah men det där låter verkligen vettigt.. jag får köra på det.. hon måste väll ändå testa sadeln gissar jag.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt köpa en bomlös sadel till nordisen men är lite osäker på det där med storleken.. Har bestämt mig för att beställa en Tree...
Svar
1
· Visningar
1 939
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka