Storlek på sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare season
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 714
S

season

Ja nu har jag haft en sadelutprovare som kollat på min sadel... Så nu undrar jag om storleken på sadeln, hon sa att det var storlek 1... Vad innebär det, 31 eller? Är det någon som vet?

Sv: Storlek på sadel?

Har hört det finns vissa märken på sadlar som använder sig av den storleksskalan. Vad är det för sadel du har???
Vet inte säkert , men man får ju för sig att 1 borde vara ca en 30, altså normal, och sedan borde skalan gå uppåt för vidare sadlar.
Svara gärna den som vet säkert... vore intressant att veta...

Det är en Kieffer Master!

Nån som vet storleken?

1 = 17" säte i kieffersadlar.
Om hon inte sa något annat om bomvidden så är den normal. Alla keiffersadlar levereras i normal bomvidd, och så kan man ändra den sen om man vill.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 230
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka