Storlek på sele?

Bansan

Trådstartare
Ska beställa en sele till min 9-månaders rottis, som ska passa henne även när hon växt till sig lite till...
Men jag har inte riktigt greppat hur man bedömer storlekarna 1,2,3,4,5 osv när det gäller hundar.

Någon som har bättre koll som kan tipsa mig om vilken storlek jag ska beställa?

Sv: Storlek på sele?

Så här ser storlekstabellen ut för selar från Boett,
borde ju inte skilja sig så väldigt mycket från andra
selar (så länge storlekarna inte är utländska):

strl.01 = Chihuahua
strl.02 = Papillion
strl.03 = Shih tzu
strl.04 = Mops
strl.1 = Jack Russel
strl.2 = Cavalier
strl.3 = Cocker Spaniel
strl.4 = Border Collie
strl.5 = Labrador
strl.6 = Schäfer, Rottweiler
strl.7 = New Foundland

Sv: Storlek på sele?

Min schipperke har en helt inspänd 3a och min RR/Amstaff har en 6a. Jag tog en 3a till den lilla eftersom hon har sådan jättekrage av päls och behöver lite space. Jag skulle nog tippa på att du ska ha en 6a. Sen vet jag inte om det är samma strlmått på olika märken. Prova i en djuraffär och beställ sedan?:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 618
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 928
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka