storlek på wintec??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare etmoria04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 580
E

etmoria04

vet någon hur det e med storlekarna på wintec sadlar tex om jag som har storlek 38-40 i byxor kan jag då sitta i en 16½ eller e det på gränsen fått nys om en allround mot hopp sadel men det e storleken där om jag kan ha den för sadeln e långt härifrån så kan inte prova den

tack på förhand

Sv: storlek på wintec??

jag är ingen expert... men är inte typ 17" "normal"?
jag har allt mellan 26-28 i jeans, å har alltid fått för mig att jag ska ha strl 17" i sadel...
men som sagt.. jag är inte expert :)

17" är 43cm iaf... å man mäter väl sadelns hela längd... 16.5" är 42cm

Jag har 38 i storlek og rider fint i en 16,5" allround.

Jag har 38/40 och har en 18" :angel: På hoppsadlen har jag 17.5
Men det är för att benen ska få plats. Dock på dressyrsadlar så får man ofta gå upp i stl då de är så djupa numera.:idea:

jag har samma storlek som du på byxor och min wintec hoppsadel har jag 17" på..bara dina ben får plats kan du säkert ha en 16,5"

Jag är inte heller expert men man brukar väl säga att 17" är till vuxna ryttare, 16" till större barn, generellt sett. 16,5" är alltså mitt emellan o borde nog vara för litet, men det beror ju lite på modellen. Jag är själv större o har 17" i allround o dressyr, min kompis som har stl 36 har 17.5" i hoppsadeln.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025