Storlekar på Eskadronskydden!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 907
L

Lord Owen

Hur stora är egentligen ett par Eskadron i full storlek? Finns det större än full? Måste hästen ha jättelånga skenor för att ett par i full ska funka? Jag har en häst på 155 och han har rätt kraftiga men rätt så.....tja...normallånga ben skulle jag säga. Ska jag välja full till honom? :confused:

Sv: Storlekar på Eskadronskydden!

Jag har eskadron senskydd, fram o korta bak. Min häst är 160cm och de skydden är lite för stora, skulle de finnas i cob skulle de sitta perfekt.

Men för att förvirra dig lite så köpte jag vita neprenedressyr skydd, dvs heltäckande runt benet. De fanns i cob storlek. JIPPIE! provade dem o de var lite för SMÅ!! Va fan kan de inte hålla jämna mått. Eftersom det är samma märke tänkte jag att det skulle funka, visst kan hon ha dem men de blir en liten glipa.

Senskydden köpte jg på globen förra året o då fanns inte cob strl alls sa de. Så det fick bli full.

Finns det Cob strl nu så passar de nog bäst till din häst.

Lycka till!

Jeg har hatt Eskadron skydd (senskdd) til mitt vbl sto og str full e for korta til henne.
Bare sånn for å forvirre deg ekstra. Hun er 168 i mh
Kbl stoet jeg har hatt passer perfekt i Eskadron str full... Hun var 155-160 og kraftig.

men nu blev det jobbigt, ska ju beställa på portorder så man skulle inte precis vilja tjabbla till det. jag har också upplvet det som att cob strl. inte ens finns i eskadron skydden men det är antagligen bara smörja. :D är det någon som har det exakta cm måttet på ett par eskadron (de där vanliga senskydden) och kan sätta in det här? så kan jag mäta på pållen och jämföra :bump:

Funderade på exakt samma sak innan jag köpte mina! Tyvärr har jag senskydden i stallet, men jag ska mäta dom i kväll och försöka skriva in svaret då, om jag får ha datorn... Men om inte jag minns helt fel så är dom 26 cm långa/höga i strl full. Passar perfekt på min häst som är ca 155 cm i mankhöjd!

Russis skrev:
Funderade på exakt samma sak innan jag köpte mina! Tyvärr har jag senskydden i stallet, men jag ska mäta dom i kväll och försöka skriva in svaret då, om jag får ha datorn... Men om inte jag minns helt fel så är dom 26 cm långa/höga i strl full. Passar perfekt på min häst som är ca 155 cm i mankhöjd!

Okej! Ja gör gärna det! :bow: Ska själv ut och mäta på min pålle nu :D

hittade ett par med mjukzon i den lokala hästsportbutiken och de var så häääääääääär långa :crazy: så det måste ju finnas någon större storlek än full eller?m och förresten när jag ändå håller på, vad är det EGENTLIGEN för skillnad på eskadron med eller utan mjukzon? Tycker inte det verkar vara någon otrolig skillnad förutom i pris :devil:

nää.. det ska bara finnas ponny och full? men det finns ju senskydd till bakbenen oxå som är låååånga men dom har väl inte mjukzon? *muppigt* men mjukzon är jättebra! det är en otrolig skillnad! eller? :angel:

nej, men beställ ett par full du det blir säkert jättebra! ;)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka