Storlekar säkerhetsväst?

P

Peluso

Om man ska räka enligt deras tabeller är jag allt från junior Large till Women M. Vad gör man=) Vart är det viktigast att det passar??
 
Jag tycker att det är viktigast att de passar överallt! :)

Säkerhetsväst är inget man ska skicka efter från en katalog utan man måste verkligen prova ordentligt!
 
hmm men inga passar typ överallt isf=) Äh jag bord ekunna ha Vuxen S. haha
 
Jag köpte en i går. Storlek S. M var för stort. Är 176cm, smal. Tycker det är obekvämt, mina skulderblad och nyckelbenen skavar mot västen.. :crazy: Men man vänjer sig väl..
 
jadu.. kan bara berätta att jag inte tror att jag kan ha någon säkerhetsväst alls jag.. på alla tabeller man tittar på är bröstmåttet över max och midjan mindre än minimum..

dvs när skalan ligger på
midja: 78-87 (jag: 75)
byst: 85-92 (Jag: 95)

pressade bröst eller glapp i midjan? nej ja vill helst inte välja.. :smirk:
sedan har samtliga västar jag provat suttit väldigt illa, så illa att jag har fått rörelsehinder och tryck över muskler.. vad gör man då för att skydda sig? :confused:

*lite funderingar bara*
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: sweep
·
Utrustning Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: __sofia__
·
Utrustning Någon som har dessa stövlar? Har breda vader så har beställt med Wide, enligt mått ska den passa precis så hoppas den går runt. Vanliga...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp