Skydds/säkerhetsväst för storbystade

AbCdE

Trådstartare
Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag ska leta efter då jag bor på landet utan hästaffärer att åka runt och prova i.
Ska vara till FT.
 
Om en airbagväst är ok så tipsar jag om det. Är otroligt bekvämt jämfört med traditionella västar då den sitter löst på kroppen tills den blåses upp. Jag köpte min på nätet då den ju ska sitta löst och spännena ofta är lite justerbara, så relativt enkla att prova ut jämfört med en traditionell väst. Själv har jag en helite, men finns ju diverse märken numer.
 
Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag ska leta efter då jag bor på landet utan hästaffärer att åka runt och prova i.
Ska vara till FT.
Tyvärr så är nog det bästa att försöka åka och prova någonstans. Köpa på nätet är svårt med väst. Men Komperdell ser ut att vara mjuka och skönt (se bara till att det är level 3 på västen)
 
Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag ska leta efter då jag bor på landet utan hästaffärer att åka runt och prova i.
Ska vara till FT.
Jag skulle också säga att det tyvärr nog är så att det bästa är att åka och prova. När jag köpte säkerhetsväst senast så åkte jag och testade, och den som innan hade verkat bäst/bekvämast enligt många (RaceSafe, jag ville ha en traditionell säkerhetsväst) var inte den som jag faktiskt tyckte var bekvämast när jag testade (istället var det ett billigt märke som jag mot förmodan tyckte var bekvämast).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 135
Senast: JennyLz
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
549
Senast: Ramona
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp