Stortränarens tuffa dom: Byt jobb

Sv: Stortränarens tuffa dom: Byt jobb

Här har vi i alla fall en som har tagit till sig STC:s nya moderna linje att slå ut ett antal travtränare. Rätt eller fel? Jag känner bara att det inte är roligt med trav när handläggare på STC försöker driva sporten som om det vore deras egen firma. Inom företagsekomin lär man sig att slå ut verksamhetsgrenar som inte ger avkastning. Jag är tveksam till om det är sunt på längre sikt att direkt överföra det till svensk travsport som fått sin bredd och folkliga förankring genom en annan politik.

Men det är ju lätt för mig att säga, när jag inte har några färdiga andra lösningar. Mitt enda motförslag till att slå ut travtränare är att istället slå ut ett antal handläggare på STC och dra ner på administrationen.

Jag lyssnar gärna på fler förslag till hur vi ska få ordning på travsportens ekonomi utan att slå ut små tränare, små banor och vardagstravet.
 
Sv: Stortränarens tuffa dom: Byt jobb

Här har vi i alla fall en som har tagit till sig STC:s nya moderna linje att slå ut ett antal travtränare. Rätt eller fel?
Jag tycker det är rätt. Det är svårt att få det att gå runt även om det går bra....
Jag känner bara att det inte är roligt med trav när handläggare på STC försöker driva sporten som om det vore deras egen firma.
Jag tycker det är bra. Tränare som inte håller måttet bör göra något annat. För till syven och sist är det hästarna som får lida för att travtränaren har taskig ekonomi.
Mitt enda motförslag till att slå ut travtränare är att istället slå ut ett antal handläggare på STC och dra ner på administrationen.
Sååå överemannade är det inte där längre. Alla tror det men så är det inte. Och dra för tusan inte ner på administrationen. Den behövs.
Jag lyssnar gärna på fler förslag till hur vi ska få ordning på travsportens ekonomi utan att slå ut små tränare, små banor och vardagstravet
Jag tycker staten ska släppa till. De struntar fullkomligt i sporten och vill bara ha pengarna som det genererar. Och det är mycket slantar det. Inga travhästar inga pengar. Om man tänker efter så är det en jäkla stor apparat, som ger mycket sysselsättning och skattepengar.
Så undrar jag varför travsporten ska hålla galoppsporten under armarna?
gulan
 
Sv: Stortränarens tuffa dom: Byt jobb

Mina kommentarer om denna tränare passar inte här... har en annan syn av honom. Anser personligen att de skulle ha intervjuat någon annan lämpligare än honom. Vissa tränare borde se över sin personal mera.. tex.
 
Sv: Stortränarens tuffa dom: Byt jobb

Och dra för tusan inte ner på administrationen. Den behövs.


gulan

Jag tycker att man borde kunna sköta mer administration centralt och inte ute på varje bana. Varför kan man t ex inte ha ett och samma nummer för alla anmälningar?

Däremot tycker jag att sportcheferna ska vara kvar på banorna för att se till att man inte förlorar den lokala förankringen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 056
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
769
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp