Stötdämpande pad

feel

Trådstartare
Finns det någon pad som verkligen är stötdämpande? Tex Acavallo? Såg att Hööks också hade någon variant av stötdämpande pad.

Det är min stackars rygg som hade behövt lite mer "svikt" i sadeln, kan inte ha gelsits då jag tävlar dressyr.

Senast ändrad:
Sv: Stötdämpande pad

Fungerar det verkligen så att paddar som man har under sadeln även verkar stötdämpande för ryttaren?

Det borde den väl göra? Dämpar de stötar för hästen så borde det väl dämpa stötar för ryttaren också?

Jag har nog provat allt i paddväg som finns på marknaden (nyfiken) och jag kan ärligen säga att för egen del har det inte gjort något för min egen bekvämlighet (ryggskadad efter ridolycka)

Typiskt, hade någon slags förhoppning om att det skulle dämpa det värsta...

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
333
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 621
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31