Stövlar som "veckat" sig TIPS TACK !!

Ninnie

Trådstartare
Jag har ett par inte alls gamla Carlskrona stövlar i nubuck.
Problemet är att de har veckat sig i skaften och det resulterar i att jag får världens skavsår strax ovanför hälsenorna :cry:
Hur ska jag komma tillrätta med detta ??

Sv: Stövlar som "veckat" sig TIPS TACK !!

Jag trycker alltid ner ett par stora petflaskor (1,5 l eller 2 l , beroende på hur tjocka vader du har :) )och låter dem stå så när jag inte använder dem. Det rätar upp dem bra!

Det gör jag med. Sen har jag tagit av korken och skurit hål längst ner på flaskan, så inte det blir dålig lukt och instängt, osv om man har fått fotsvett :D eller om stövlarna har läckt in vatten så att de är blöta inuti.

tror du att man kan få dem att "räta" upp sig med hjälp av petflaskor när de redan lagt sig ??
Det är liksom vecken därbak som ger skavsår.

Japp, det tror jag. Mina gjorde det, de stabiliserar sej liksom. Men se till att dra upp dem ordentligt så de sitter tajt runt flaskan annars gör d ingen nytta. Värt ett försök iaf :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 629
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24
Tillbaka