strejkande touchpad?!?!

suisyola

Trådstartare
satt vid datorn och skrev och rätt som det var slutade touchpaden att fungera *mad*

Vad gör jag nu? Vanlig mus fungerar (räddningen) men jag vill ju att toucpaden ska fungera ..

datorn är en vecka gammal och har inte fått några smällar eller stötar eller annan yttre skadlig påverkan

det är en packard bell easynote LJ65

tack på förhand

Sv: strejkande touchpad?!?!

Du har inte råkat stänga av den?

På en del datorer finns det en speciell knapp för att stänga av styrplattan. På andra kan man göra det i inställningarna för drivrutinen, och jag kan mycket väl tänka mig att man på en del datorer kan trycka en viss tangentkombination för att göra det.

Jag googlade lite och hittade detta:
http://www.amazon.co.uk/Packard-Bell-EasyNote-LJ65-DT-016UK-17-3-inch/dp/B002GYVF7U skrev:
I also have a nice tip for anyone who does what I did... touching the LED icons along the top (powersave, backup, wifi, touchpad lock, mute, volume up, volume down) activates/deactivates them! I accidentally disabled my touchpad by running my finger along it to clear the edge of dust (the black surface is a magnet for dust!!) and it took me 20 minutes to realise what I had done.

De lysande symbolerna mellan tangetbordet och skärmen är alltså knappar som bland annat kan användas just för att slå av styrplattan.

tackar så mycket! det var det som felet..hade ingen aning om att jag bara kunde trycka på de symbolerna..där satt jag letade mig förärvad efter en knappkombination!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka