Stressiga SM för Antonia

Sv: Stressiga SM för Antonia

Stackars Antonia! Tur att hon har en snäll (och rik) pappa.
Men...ärligt... det här är inte klokt. Fel av förbundet att det blir så här, men ibland måste man kanske inse att man inte kan göra allt...nu och med det samma. Snacka om curlingföräldrar!
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

:confused: :confused: Man kan inte bara tänka på tävlingar. Hon hinner garanterat att tävla fler ggr. Jag tycker inte synd om henne jag menar hon valde ju själv att åka emellan
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Herregud så är det när man är rik i denna sporten, Bortskämda unge.:devil:
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Jag tror faan inte mina ögon! Nog för att ponnyföräldrar i eliten betalar mycket för deras barns ridning, men det här tar nog priset! Jisses, någon måtta får det väll vara :crazy: Herregud, det där är verkligen att gå för långt :crazy:
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Varför är det det? :confused:
Om man har råd och lust att göra så så vad är felet?
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Vissa får mycket gratis, hon tävlade förut på min ridklubb och hade 8 ponnyer... Undrar egetnligen hur mycket hon gör själv med hästarna eller om andra gör allt åt henne?
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Det där var i mitt tycke onödigt plumpt.

------------------------------------


5-10.000:- är väl ändå inte så galet mycket?
Vad kostar inte de där nya fula stigbyglarna som så många verkar ha beställt?
Har för mig att det var 3-4000:- ink. stövlar/skor.
Är det sunt?
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Hon jobbar hårdare än någon annan jag träffat, både vuxna och barn inräknade! Jag är grymt imponerad av henne och hur hon kan utveckla en "vanlig" skogsmulleponny till en elithoppare, hur hårt hon arbetar i stallet och att hon klarar skolarbetet samtidigt som hon tränar och tävlar.
Tycker ni är lite taskiga faktiskt, även om jag kan förstå eran avund. (jag vill också ha många bra häster och ha råd att åka runt och tävla)
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

loch skrev:
Hon jobbar hårdare än någon annan jag träffat, både vuxna och barn inräknade! Jag är grymt imponerad av henne och hur hon kan utveckla en "vanlig" skogsmulleponny till en elithoppare, hur hårt hon arbetar i stallet och att hon klarar skolarbetet samtidigt som hon tränar och tävlar.
Tycker ni är lite taskiga faktiskt, även om jag kan förstå eran avund. (jag vill också ha många bra häster och ha råd att åka runt och tävla)

Okej, har "alltid" undrat över hur mycket hon gör just för att många ser henne som "snobb" som fått allt gratis, men känner man henne inte kan man ju aldrig veta hur mycket hon gjör själv, antingen jobbar hon jätte hårt eller får allt serverat, va bra att det var det första :)
Hon måste ju även vara en hemskt duktig ryttare, det är inte alla som kan gå från att varit en jätte duktig ponnyryttare till en jätte duktig storhäst ryttare vilket hon har gjort!

Kram Julia
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

snälla nu får ni ge er.. om vissa vill göra så som hon gjorde låt henne då göra de. Om de är så dumt att både ponny och junior SM ligger samma helg måste man ju göra så om man nu vill rida både. Antonia är en snäll o rar flicka, klanka inte ner henne ni som inte känner henne...
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Snacka om att jag blev paff när det kom en helikopter flygande när jag höll på att gå banan :rofl:
Jag fattade absolut noll, men fick veta på kvällen vad det var för ngt :P
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Oooh, svenska avundsjukan slår till igen :angel:
Självklart ska inte SM kollidera. Det bara är så. Det drabbar de som rider både ponny och stor häst på ett utmärkt sätt, som Antonia.
Dessutom drabbar det dem som har med sina föräldrar på tävlingar, men föräldrarna vill självklart också tävla SM.
Jag förstår inte vad det var som var omöjligt att lösa. Det finns en hel del helger på sommaren, fanns det verkligen inte en enda helg som Vetlanda eller Varberg kunde arrangerat SM på istället?

Nåja, jag tycker det är superkul att läsa om Antonias pappa som satsar på sin dotter. Jag har en önskan om att själv kunna ge mina barn det som hon får.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Glöm inte bort att det kostar 5000-10000kr för EN resa. Med tanke på att hon flög fram och tillbaka flera ggr för att kunna starta alla klasser så är det helt plöstligt inte så billigt. Inte som för ett par stövlar. hehe om man nu inte köper några för hundra tusen..
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Oj, flög hon emellan flera ggr...jobbigt!
Först tänkte jag fråga: Men hästen då?...hehe...sen kom jag på att hon ju inte kan rida sin ponny i storhäst SM...hihi...:angel:

Sålänge hon har valt det så ser jag inget fel i det om pappan nu har råd. Men skulle det vara så att föräldrarna pushar hårt så är det ju fel...men så var det inte nu..
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Litet sidospår. Någon som sett Celine 57 som hon rider? Pm:a gärna isåfall!
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Japp. J'vligt korkat att lägga det samma helg
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Ja, de va ju himla klantigt att lägga det samma helg! suck... Men jag tvivlar inte på att Antonia jobbar hårt! o sen har hon ju andra som rider åt henne oxå,hon har en B-tränare som jobbar heltid där o så
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

oj oj oj... jag finner inga ord! Människor gör verkligen allt för pengar... en del verkar ha så mycket att de inte vet vad de ska göra med allt.. kanske kunde de gå en liten föreläsning om att donera pengar till behövande människor/djur eller något liknande..! Det tycker jag! Men desto mer pengar de har desto snålar blir dem..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Viveca Lundbäck har ridit i skuggan av kusin Helena. Men i Enköping var det Vivecas tur att stå i centrum. Hon vann SM-guld i...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Rolf-Göran Bengtsson blev tia, Helena Lundbäck elva och Royne Zetterman slutade på 16:e plats. Det blev den svenska...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) - Det är otroligt att rida hoppning när allt stämmer. Han är helt enastående. SM-guldvinnaren i fälttävlan Sara Algotsson öste...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Sara Algotsson har tagit ett gott grepp om SM-guldet i fälttävlan. Hennes 18-åriga häst Robin des Bois ångade på felfritt i...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp