Stretcha insidan av låren?

A

Akela

Jag får alltid träningsvärk på insidan av låren när jag har ridit, men har inte kommit på någon bra stretchövning, någon som har tips?

Sv: Stretcha insidan av låren?

Lite svårt att förklara så jag skickar en länk.
Det fanns övningar för hela kroppen här skickar bilden på den jag tycker strecthar bra för insidan av låret

http://www.lidens.info/str/Stretch/1255.html

Hoppas den hjälper! Finns fler om du kikar runt lite på sidan!

Innan ridning: Låt någon hålla hästen och spring själv ett varv runt ridbanan i sånna där hoppsasteg. Höger arm och vänster knä högt upp i luften, och tvärt om. Stäck ut och upp ordentligt.

Det ser inte klokt ut, men det hjälper garanterat, dessutom kommer man mycket djupare ner i sadeln.

Att sitta på rumpan med fotsulorna mot varandra samtidigt som man pressar ned knäna något och drar in hälarna mot grenen är skitbra. Bäst är om man kan göra övningen utan skor :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 331
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 173
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka