Bukefalos 28 år!

Strömsholm och Klassisk Dressyr?

Ok, det förklarar nog en del av det hela. Vore kul att se henne i Sverige någon gång!
 
Men nu blev jag full i skratt!

Höll på att kolla lite på ridsportsförbundets sidor och studerade deras målsättningar med dressyren. Hittade följande pdf-fil och titta längst ned på sista sidan i den!
Bild på våra dressyress i högre skolan
Är det månne en byggnad på Strömsholm i bakgrunden? Vem gör den eleganta pesaden :eek: ? Vad gör damerna? Är det courbett, piruett eller ännu inte namngivna skolsprång?

Håller dressyreliten på att hårdträna hästbalett till Globen Horse Show kanske?

Jag fick föresten Mattias Klums fotobok "Hästfolk" i julklapp. I den finns en bild där Tinne Vilhelmsson tränar en av sina elever. Jag tycker att der ser ut som ett levadförsök. Någon annan som sett bilden(s 116-117)?

Vem vet vad som förekommer i dressyrprogrammen i framtiden!?

/Ann
 
:rofl:

Jag har en vag misstanke om att några INTE velat se den bilden publicerad, men att andra tyckt att det är dags att Dressyrgänget visar prov på lite drag under galoscherna!

:devil:
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: MonteRose
·
  • Artikel
Företag Sassi Talu – a swedish horsefarm in Estonia been a popular holiday base for swedish horse lovers already from 1998 . For summer 2016 we...
Svar
0
· Visningar
3 513
Senast: malleaava
·
J
Ekonomi & Juridik Hej :) First of all, sorry about this English topic on a Swedish forum! But my Swedish language skills are not yet good enough for me...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 100
Senast: krocket
·
Avel Det kan vara intressant att diskutera om treårstestet på Flyinge där det var en hollänsk domare som dömde enligt deras linjära system...
Svar
11
· Visningar
1 859
Senast: Flippeti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp