Strömbrytarfråga

Görel

Trådstartare
Moderator
Min strömbrytare/dimmer har slutat fungera. Jag har googlat mig till att det finns en säkring i den som antagligen måste bytas. En kompis plockade bort vredet och såg något som liknade en bilsäkring men vågade inte pilla mer. Någon som vet hur säkringen ser ut och var man kan köpa ny?
3A8BCFD6-5886-4E2B-9A05-2C53840429E4.webp

Min strömbrytare/dimmer har slutat fungera. Jag har googlat mig till att det finns en säkring i den som antagligen måste bytas. En kompis plockade bort vredet och såg något som liknade en bilsäkring men vågade inte pilla mer. Någon som vet hur säkringen ser ut och var man kan köpa ny?
Visa bifogad fil 31174
Om du är säker på att det är dimmern som slutat fungera och inte lampan (gjorde det misstaget nyligen :o ) så finns det säkringar att köpa på lampaffärer, Clas Ohlson och liknande. Sök på säkring för dimmer så hittar du. Kolla vilken styrka den befintliga säkringen är och köp en likadan.

Om du är säker på att det är dimmern som slutat fungera och inte lampan (gjorde det misstaget nyligen :o ) så finns det säkringar att köpa på lampaffärer, Clas Ohlson och liknande. Sök på säkring för dimmer så hittar du. Kolla vilken styrka den befintliga säkringen är och köp en likadan.

Bra reflektion, men varken dimmern eller knapparna som får till fläkten funkar så jag förutsätter att det är i strömbrytaren problemet sitter.

Visa bifogad fil 31174
Bryt strömmen, öppna igen, och se om du kan plocka ut säkringen för att få en bättre uppfattning om vad det är du behöver köpa?

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
781
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
512
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
889
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31