Bukefalos 28 år!

P

Professor Kalkyl

Vi har avverkat lite träd och sly i trädgården och nu kommer den spännande frågan:

Finns det något bra sätt att påskynda ruttningen av stubbarna?

Tacksam för svar!!!
 
Sv: Stubbar

hört rykten om att kopparspik ska påskynda. Någon som vet om det är sant?
 
Sv: Stubbar

Haha,jag tänkte precis gå in här och skriva samma fråga...:D

Jag undrar också...Nån sa att det fanns nått medel som man hällde på stubbet så att rötterna och allt dog relativt fort,men vet inte om det stämmer,och om det finns,hur giftigt är inte det i såfall? :eek:

Vi har en stor silvergran som ska tas bort...
 
Sv: Stubbar

Det finns ju medel som skyndar på det. Men man får ändå räkna med 5-7 år innan den är borta. Bästa är att gräva upp den. Koppar spik får trädet bara att dö.
 
Sv: Stubbar

ja det finns något som heter eco plug (tex på Jula) som ska påskynda rotens död, vet dock inte hur snabbt det går. Men jag tror att det allra effektivaste är att hyra en stubbfräs som man tar bort stubbarna med.
http://www.ecoplug.com/index.html
 
Sv: Stubbar

Tag kontakt med någon som har stubbfräs, så är det fixat i ett nafs.
Typ firma som utför trädgårdsarbeten.
 
Sv: Stubbar

Haha,jag tänkte precis gå in här och skriva samma fråga...:D

Jag undrar också...Nån sa att det fanns nått medel som man hällde på stubbet så att rötterna och allt dog relativt fort,men vet inte om det stämmer,och om det finns,hur giftigt är inte det i såfall? :eek:

Vi har en stor silvergran som ska tas bort...
Det är väl mest för att få trädet att dö man kan använda tex kopparspik eller borra hål i en rot och hälla i round-up...
Stubben står nog där den står dessvärre. ;)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 117
Senast: Snurrfian
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 715
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp