stubben bom vid?

Buck

Trådstartare
hej jag letar sadel till vår nya foderhäst, har fastnat lite på stubbens sadlar då hästen haft en äldre sån innan, Hon ska ha bred bom men vilket grad antal brukar stubbens breda bommar ha? hitat flera sadlar med 31 i bom, ör det normal bom eller vid bom?

tacksam för hjälp^_^

Sv: stubben bom vid?

Frågan är nog närmare hur många grader den är på i de olika storlekarna, jag har för mig att Stübben är rätt smala i sina vidder. En vid Stübben tror jag motsvarar en smal/normal Crown t ex.

... em är inte alls insatt i olika märkes sadlar och har aldrig varit ute i sadel-letar-djungeln innan:angel:

men vilka grader är de olika storlekarna då?

(ska såklart ta hjälp av en kunnig för att se att sadeln passar sen, vill bara hitta en sadel som inte kostar skjortan först:crazy:)

Det har många efterlyst, men ingen fått en komplett lista. Det vettigaste är väl att ta reda på vilken bomform och då vilket märke som kan komma ifråga, försöka prova så många av de aktuella sadlarna som möjligt för att få fram vad som kan vara vettigt att slutgiltigen låta en sadelutprovare titta på.

okej, så jag ska prova olika sadlar före jag tar ut sadelutprovaren?

idag så fick foder hästen ha min hästs passier & sohn hopp sadel, den låg ganska ok. den var kanske lite lite smal i bommen men den kasade inte ngt och låg bra när vi red. men passier sadlarna brukar ju också passa många olika häst typer.
funderar på att fråga grannen om jag kan låna hennes gamla passier sadlar och se hur de ligger, de är också hopp sadlar men är av andra modeller och bom vidder.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka