Stübben dressyr och Stübben hopp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MaLu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 805
M

MaLu

Har nu äntligen hittat en dressyrsadel som jag tror passar pållan, (sadelprovare ska kolla på den och hästen idag *hoppas*) det är en Stübben Maestoso bomvidd 32.

Nu skulle jag ju behöva en hoppsadel också. Borde en Stübben hoppmodell också passa henne i str. 32?

malu

Har själv den dressyrsadlen och den är super skön.... :love: Bästa sadelköp jag någonsin gjort.

Jo den är verkligen skön att rida i. Har en Frank Baines nu och den är också helt underbar men den passar tyvärr inte hästen. Hoppas nu att den här passar! Jag får använda en padd så att sadeln inte ska glida. Hästen är inte född med perfekt sadelläge... :smirk:

Någon som vet om bomvidderna och passformen är någotsånär lika på stübbensadlarna?

Sv: Re: Stübben dressyr och Stübben hopp?

Dressyrsadlarna passar rakare ryggar än hoppsadlarna. Storlekarna är detsamma, men passformen är lite annorlunda. Ta ut en utbildad sadelutprovare som kollar.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
Utrustning En lite dum fråga egentligen kanske men jag fick med en dressyrsadel thorowgood T8 nu när jag köpte min häst, som är utprovad och passar...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka