stubben edelwise junior

Sv: stubben edelwise junior

Med tanke på att rexen har utgått ur sortimentet, dom enda som finns kvar att köpa finns i butik. Dom slutade även tillverkas för ett tag sedan, det vet jag för jag snek åt mig den sista i en butik :D
Men iaf så med tanke på det så borde dom väll redan ha börjat tillverkas eller börjar tillverkas ganska snart förhoppningsviss.

Edelweissen har funnits länge...
Dock vet jag inte hur länge... Låter konstigt att Rex ska utgå ur sortimentet.. Någon sm vet varför?

Det är därför edelweiss kommer som junior det är den nya rexen. Hörde lite gran när jag köpte min senaste sadel.

Jaha okej, då kanske dom bara har jaft kvar rexen ett tag ytterligare då eller? Har ju bara hört lite talvägen från affären där jag köpte min rex sadel nämligen.

Of Topic: Kännder du till Randols bomlösa sadlar å isåfall vad tycker du om dom?

Nej, jag känner inte till Randols. Eller tja, jag vet vilket märke det är men jag har inte varit intresserad av dessa sadlar.

Rexen har funnits paralellt med Edelweissen. Edelweissen är lite annorlunda uppbyggd, den är bl.a. flatare i sätet. Så den är inte en ersättare för Rex (om det nu är så att Rex ska utgå).
Du köpte inte möjligtvis din sadel på Hööks? För när jag ahr frågat dom lite saker har de svarat helt fel, bl.a. att man inte kan få större knästöd på vissa modeller, inte få kilbossa istället för rundbossa, inte få stoppningen annorlunda (t.ex. tjockare fram, tunnare bak osv) osv. Men när jag har pratat med Stubben Sverige har det gått alldeles utmärkt att få alla dom sakerna + fler saker.

Jo det är där jag köpt sadeln. Jo dom har en hel del konstiga saker i åtankarna har jag märkt. Kompis till mig som har lika liten rumpa som mig å jag passar i 16 tums sadel skulle enligt dom ha 18 tums sadel :eek:

kankse ska rota på deras hemsida istället för att lyssna på hööks :angel:

Jo det borde det. har edelweisen samma fomr på bommen elelr kan den stoppas som rexen kanske?

Den ska gå att stoppa om ja.
Jag vet inte hur passformen skiljer sig mellan Edelweiss junior och Rex, då jag inte är så insatt i ponnysadlar, men vid storhästsadlarna är Edelweissen den rakaste i deras sortiment.

Okej, går nog att prata med dom om det hela. Dom är riktigt trevliga så fort man faktiskt lyckas få tag på dom :)

tror att den kom till sverige runt -99 för jag testade en då och minns att det var när de var alldeles nya i sverige. men jag kommer inte riktigt ihåg årtalet...

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
697
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
665
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka