Studiebidrag i juni?

Caoimhe

Trådstartare
Londonresan tog hårt på plånboken... Kommer jag behöva leva på gatan resten av sommaren, eller kommer det komma studiebidrag på måndag?
Skolan höll på till den 10, dock fick kören stanna för att sjunga ut studenterna till den 13. Finns det hopp?
 
Jag går på universitetet och slutade som dig, och fick mitt sista i maj iallafall.
Men om du går på gymnasiet så kanske det är annorlunda.
 
Jag har precis avslutat mitt andra år på gymnasiet, så jag kommer ju fortfarande gå på gymnasiet i höst. Kan dock inte förstå CSNs hemsida.
 
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte hur jag tänker. Det var väl främst den här meningen som konfunderade mig:

"Om du går i skolan hela läsåret, får du normalt utbetalningar av studiebidrag och eventuellt extra tillägg följande datum:"

Jag visste inte om studiebidraget för juni i så fall skulle räknas som efter tillägg, men så tänkte jag en gång till och insåg att jag inte är så smart... Så jag antar att jag får studiebidrag den här månaden också!
 
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte hur jag tänker. Det var väl främst den här meningen som konfunderade mig:

"Om du går i skolan hela läsåret, får du normalt utbetalningar av studiebidrag och eventuellt extra tillägg följande datum:"

Jag visste inte om studiebidraget för juni i så fall skulle räknas som efter tillägg, men så tänkte jag en gång till och insåg att jag inte är så smart... Så jag antar att jag får studiebidrag den här månaden också!

Hur mkt fick du i maj? Jag har för mig att studiebidraget utbetalas i förskott och då borde man få ett halvt studiebidrag i maj, men är ej säker.
 
Om du går i gymnasiet får du nu i juni också! Är 99% säker allafall (då jag själv gått ut trean och inte vet om det är samma för tvåorna) :)
 
Om man ska gå efter länken som @_Charlotte_ postade gällande gymnasiestudier så står det att bidraget betalas ut i efterskott och att nästa utbetalning är 30:e juni.

Sedan vet jag inte om det är en mindre summa än normalt då det är färre dagar, men ändå.
 
Tack för svar allihopa! Jag kan meddela att det blev utbetalning av studiebidrag, samma summa som vanligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 843
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 028
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 818
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp