Studs, cavaletti

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Kung Bob
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 096
K

Kung Bob

Hur långt ska det vara mellan studshinder för en D-ponny? Och hur långt ska det vara mellan travcavalleti?

Usch vad jag har dålig koll...:crazy:

Tacksam för svar!

Sv: Studs, cavaletti

Prova med 3m mellan studsen och 3 fot mellan cavalettin. Om det är en liten D-ponny något kortare.

3 meter och 3 fot?

Vi kör på mellan 2,5 och 3 meter mellan studsen och 1,10 mellan cavalettis med d-ponny. (och storhäst för den delen)

En fot är ca 30cm, blir lite mer när man stegar med skor på ;) Är ju så beroende av hur långa kliv hästen tar. Till stor häst har jag ca 3,5 fot, eller drygt 1m om det är lättare, till cavalletti och 3-3,5 m till studs.

Kung Bob skrev:
Hur långt ska det vara mellan studshinder för en D-ponny? Och hur långt ska det vara mellan travcavalleti?

Usch vad jag har dålig koll...:crazy:

Tacksam för svar!

I studsen så brukar det vara 3 meter, ev lite kortare beroende på hästen (man får prova lite, det är inget skrivet i sten) och i cavaletti så brukar det för D-ponny vara lagom med 1.10.

Om du har koll på storhästavstånden så kan du tänka att det är ca 10 cm mindre för D-ponny, ytterligare ca 10 cm mindre för C-ponny osv...

Lycka till :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Roheryn
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
545
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka