Stulet paket utanför dörr

Sasse

Trådstartare
Vems ansvar faller det på och var vänder man sig? Jag vill ju helst inte betala för något som inte kommit fram.

Om det spelar roll har jag valt leverans till ombud, men det har kanske varit så litet att Postnord valt att leverera direkt i postlåda eller utanför dörr, som de kan göra ibland. Det kom en uppdatering i appen och jag har sett detta, men inte trott att det gick att ändra på. Kan det ses som tyst samtycke och ansvaret hamna på mig att vara hemma?
 
Vems ansvar faller det på och var vänder man sig? Jag vill ju helst inte betala för något som inte kommit fram.

Om det spelar roll har jag valt leverans till ombud, men det har kanske varit så litet att Postnord valt att leverera direkt i postlåda eller utanför dörr, som de kan göra ibland. Det kom en uppdatering i appen och jag har sett detta, men inte trott att det gick att ändra på. Kan det ses som tyst samtycke och ansvaret hamna på mig att vara hemma?
Det skulle jag också vilja veta. Jag trodde jag skulle få dåndimpen när jag hade beställt ett par (för mig) dyra hörlurar och noga bokat att de skulle hämtas i postbox och de skrev att det hade hängts på leverearts hemma hos mig. De hade alltså slängt paketet, från en leverantör som de flesta av oss kan identifiera som troligen innehållandes elektronik mer eller mindre mitt på golvet i trappuppgången framför hissen. Jag bor i ett höghus med mycket spring i. Jag var tvungen att åka hem tidigare från jobbet - de förlorade pengarna eller timmarna jag behöver jobba ikapp var billigare än hörlurarna och det var rena turen att de var kvar.

Kom hem för ett tag sedan och grannen hade fått paket det låg också slängt mitt på golvet. Jag tog upp det och stoppade ned det i deras brevlåda. Stolpskottet till brevbärare hade nog inte ens TESTAT om det fick plats. det gjorde det utan problem.
 
Jag har förstått det som att ni ska höra av er till försäljaren och meddela att ni inte fått varan. Det är företaget som sålt varan som ni har ett avtal med. De får skicka en ny vara.

Jag var med om något liknande, fick ett meddelande från postnord att en vara levererats men hittade ingen. Jag väntade någon dag ( ifall den skulle dyka upp) gjorde en felanmälan på deras hemsida, tog en skärmdump på anmälan och skickade sedan ett Mail till företaget som jag beställt ifrån. Inget knussel, de skickade en ny vara.
 
Nevermind. Mitt paket har inte alls blivit stulet. Jag vet inte vad som hänt. Gick in i postnordsappen nu och det står att det har blivit skickat till Luleå, andra sidan landet för mig. Jag vet inte ens om det är mitt paket då, eller om det är troligare att någon lämnat fel telefonnummer när de beställt från företaget.

Jag antar att jag får kontakta både företaget och Postnord imorgon.
 
Nevermind. Mitt paket har inte alls blivit stulet. Jag vet inte vad som hänt. Gick in i postnordsappen nu och det står att det har blivit skickat till Luleå, andra sidan landet för mig. Jag vet inte ens om det är mitt paket då, eller om det är troligare att någon lämnat fel telefonnummer när de beställt från företaget.

Jag antar att jag får kontakta både företaget och Postnord imorgon.
Påminner mig om mitt paket som levererades till en Ica-affär i Piteå.
Jag bor 80 mil söderut, i Mälardalen. Postnord försökte skicka det till mig typ fyra gånger, men det återvände hela tiden med en druckens envishet till samma ICA-butik, innan det slutligen försvann upp i tomma intet.

Jag fick helt enkelt se till att min bumerang levererades på annat sätt.
 
Påminner mig om mitt paket som levererades till en Ica-affär i Piteå.
Jag bor 80 mil söderut, i Mälardalen. Postnord försökte skicka det till mig typ fyra gånger, men det återvände hela tiden med en druckens envishet till samma ICA-butik, innan det slutligen försvann upp i tomma intet.

Jag fick helt enkelt se till att min bumerang levererades på annat sätt.
Det är väl inget konstigt med att paketet envist återvände till samma ställe gång på gång om det innehöll en bumerang :D
 
Påminner mig om mitt paket som levererades till en Ica-affär i Piteå.
Jag bor 80 mil söderut, i Mälardalen. Postnord försökte skicka det till mig typ fyra gånger, men det återvände hela tiden med en druckens envishet till samma ICA-butik, innan det slutligen försvann upp i tomma intet.

Jag fick helt enkelt se till att min bumerang levererades på annat sätt.
Märkligt. Jag ska ringa företaget och fråga om de skickat det paket jag väntar på, för då lär det vara det som är på vift. Annars vet jag inte vad som hänt, för jag har inte beställt mer.
 
Ansvaret bör rimligtvis ligga på Postnord eftersom de inte har levererat enligt avtal.
Postnord är aldrig ansvariga för nånting. Enligt dem har de lämnat en försändelse i min brevlåda för 10 dagar sedan. Bara det att jag inte fått den (går förbi brevlådan flera gånger om dagen) och försändelsen är 1½ meter lång och absolut inte får plats i nån brevlåda... Men det är inte deras fel att den är borta! (säljaren skickade mig en ny vara, nu noga bokad med "skickas till ombud").
 
Påminner mig om mitt paket som levererades till en Ica-affär i Piteå.
Jag bor 80 mil söderut, i Mälardalen. Postnord försökte skicka det till mig typ fyra gånger, men det återvände hela tiden med en druckens envishet till samma ICA-butik, innan det slutligen försvann upp i tomma intet.

Jag fick helt enkelt se till att min bumerang levererades på annat sätt.
De enivsades med att skicka ett av mina paket till ombud i Rosersberg. Jag bor utanför Örebro. Men självklart var även det mitt fel:grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp