Styling-hjälp!

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag ska på examensbal på måndag och skulle vilja ha lite input på hur jag ska tänka när det kommer till skor, smink, smycken och naglar. Håret ska jag gå och få uppsatt på salong så det känns rätt säkert redan, men när det kommer till resten känner jag mig lite vilsen...

Min klänning är klarröd och ser ut såhär (detta är dock innan mamma fixade klart den med uppläggning, så den ser lite konstig ut längst ner på den här bilden):

2015-03-01_135739_556ee8fcddf2b35d3a37ca96.jpg


Spontant tänker jag själv såhär:

Skor: Sandaletter med mellanhög klack. Hade tänkt ta mina svarta pumps egentligen då jag vet att jag är helt bekväm i dem, men "folk" verkar tycka att det är lite för klumpigt på en sommarbal... Åsikter?
Smink: Silvrigt sotade ögon (silvrig och svart ögonskugga). Men vilken färg på läpparna? Jag har ett rött läppstift som skulle passa rätt bra, men blir det för mycket rött liksom?
Smycken: Något stort, fint silverarmband med matchande örhängen. Eller pärlor? Eller något annat?
Naglar: Röda? Silvriga? Svarta? Hudfärgade?

Eeeh... Hjälp?
 
Skor: Kör på dina svarta om du tycker att dom passar till klänningen. Bekväma skor är mycket värt!
Smink: Jag skulle nog satsa på någon variant av nude läppar, just eftersom att klänningen är så röd. Men annars kan du ju provsminka dig ett par gånger innan för att se vad som passar bäst.
Smycken: Eftersom att du har tänkt dig en silvrig sminkning så tycker jag absolut att du ska köra på silvriga smycken! Men guld är himla fint mot rött också :)
Naglar: aah. nude kanske?
 
Kör på skorna du tycker är bekväma!

Vad gäller smink skulle jag inte ta rött läppstift men röda naglar.
Diskreta läppar till sotade ögon.

Sliverarmband och örhängen blir nog jättebra!
 
Tusen tack för era åsikter! Det blir nog silvriga smycken, röda naglar, något mycket diskret på läpparna och i skoväg så tror jag att jag börjar med sandaletter (hittade ett par fina igår som inte kostade många kronor) men tar med mig mina ingångna pumps så att jag kan byta om/när jag känner för det. :)
 
Angående smycken tycker jag silver, och att du kan brassa på rätt ordentligt i och med att du inte har halsband (och om du funderat på halsband så säger jag NÄJ, för klänningens överdel är för intressant för det). I övrigt tycker jag samma som de andra - rött nagellack, nude läppar. Jag tror inte att de svarta pumpsen blir för mycket men det beror ju iofs på vad det är för stuk på dem också!
 
Fin klänning!
Jag hade kört röda läppar men väldigt sparsamt smink i övrigt. Naturligt i men röda läppar, det tycker jag generellt är väldigt snyggt! Inte för mycket underlag, helst ingen foundation utan fräscht liksom. Lite svårt när man inte ser ditt ansikte men tänker att det kan bli snyggt.
Inget halsband till den klänningen, kanske örhängen? Beroende på hur håruppsättningen kommer att se ut.
Skor håller jag med om att det är viktigt att de är hyfsat bekväma. Kanske lite platå framtill och bra doserade så att du slipper döda fötterna. Klänningen är ganska lång också så den täcker en del, eller?
 
Senast ändrad av en moderator:
Typ nåt sånt här i sminkväg... lite kass bild (googlade) men du förstår kanske hur jag tänker, minus solpudret typ


red_lips_school_makeup_thumb.jpg

hbz0109rb007-de-95418494.jpg

d83703e5171a510ec0b1ead3949f608b.jpg
 
Åh så mycket bra tips som trillat in!

@LindgrenV Ja jag hade tänkt köra lite efter just devisen "more is more" när det kommer till smycken :D Halsband går ju dock bort direkt, det funkar inte alls med klänningen precis som du säger. Det här med nude läppar jag jag lite svårt att få grepp om, alla läppstift och liknande jag har är liksom röda eller rosa av något slag, eller helt genomskinliga läppglans. Har jag tur så har någon av de andra tjejerna något jag kan låna dock, men om inte annat kanske jag kör på bara lite läppbalsam. Eller blir det tråkigt tro?

@tornblomma Ooo sparsamt smink! Det är jag bra på! :D Banne mig om jag inte skippar hela den här sotade ögon-grejen då faktiskt, det blir bara skönt att slippa fixa runt med det. Jag hade tänkt försöka bemästra konsten med lösögonfransar i alla fall och slå till med lite eyeliner, så något annorlunda från min vardagssminkning blir det i alla fall. Men... du säger alltså röda läppar? Trots röd klänning och röda naglar?

Klänningen täcker i princip skorna helt och hållet ja, så på så vis spelar det ingen jättestor roll vad jag har på fötterna. Det kommer ju dock att synas när jag sitter ner, lyfter upp den för att gå i trappor osv och det är just där pumpsen känns lite klumpiga då de är ganska kraftiga i tån liksom. Så det blir nog sandaletter men med pumpsen med som ombyte! :)
 
Åh så mycket bra tips som trillat in!

@LindgrenV Ja jag hade tänkt köra lite efter just devisen "more is more" när det kommer till smycken :D Halsband går ju dock bort direkt, det funkar inte alls med klänningen precis som du säger. Det här med nude läppar jag jag lite svårt att få grepp om, alla läppstift och liknande jag har är liksom röda eller rosa av något slag, eller helt genomskinliga läppglans. Har jag tur så har någon av de andra tjejerna något jag kan låna dock, men om inte annat kanske jag kör på bara lite läppbalsam. Eller blir det tråkigt tro?

@tornblomma Ooo sparsamt smink! Det är jag bra på! :D Banne mig om jag inte skippar hela den här sotade ögon-grejen då faktiskt, det blir bara skönt att slippa fixa runt med det. Jag hade tänkt försöka bemästra konsten med lösögonfransar i alla fall och slå till med lite eyeliner, så något annorlunda från min vardagssminkning blir det i alla fall. Men... du säger alltså röda läppar? Trots röd klänning och röda naglar?

Klänningen täcker i princip skorna helt och hållet ja, så på så vis spelar det ingen jättestor roll vad jag har på fötterna. Det kommer ju dock att synas när jag sitter ner, lyfter upp den för att gå i trappor osv och det är just där pumpsen känns lite klumpiga då de är ganska kraftiga i tån liksom. Så det blir nog sandaletter men med pumpsen med som ombyte! :)

Jag ändrade mig när jag såg tornblommas sminkförslag, håller helt med om att du ska köra på den stilen! Det är vad jag själv brukar göra för jag hatar att ha smink runt ögonen :p
 
För den nyfikna kan jag meddela att det slutade med sandaletter (som var okej bekväma hela kvällen, men idag är det smärta som gäller), ett ganska stort pärlarmband med matchande örhängen, röda naglar, röda läppar men i övrigt väldigt lite smink (mascara och lite puder). Kände mig jättefin och fick många komplimanger! :)
 
För den nyfikna kan jag meddela att det slutade med sandaletter (som var okej bekväma hela kvällen, men idag är det smärta som gäller), ett ganska stort pärlarmband med matchande örhängen, röda naglar, röda läppar men i övrigt väldigt lite smink (mascara och lite puder). Kände mig jättefin och fick många komplimanger! :)


Men bilder!! :D
 
Vad roligt att det blev så bra!

Jag tänkte bara inflika för framtida styling, som jag lärt mig på Youtube. Jag tycker det är väldigt användbart och tycker det fungerar vädligt bra.

Om man har en kall ögonsminkning bör man ha en varm blush och varma läppar och tvärtom.

Annars är det lätt så att det blir lite 80-talssminkning.....om det nu inte är det man är ute efter förstås.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp