Bukefalos 28 år!

Supination

lisa412

Trådstartare
Nån här som har nån erfarenhet av det?

Jag misstänker att det är det jag "lider" av. Min högra fot har alltid varit lite mer böjd så att jag går på utsidan av foten. Jag antar att när jag går och rider (det är då jag får mest ont) så trycks foten till en mer neutral position och då får jag ont.

Det finns ju olika sulor och inlägg man kan använda för det här men vilken typ??


(ska kollas upp av sjukgymnast så småningom.. ;))
 
Nån här som har nån erfarenhet av det?

Jag misstänker att det är det jag "lider" av. Min högra fot har alltid varit lite mer böjd så att jag går på utsidan av foten. Jag antar att när jag går och rider (det är då jag får mest ont) så trycks foten till en mer neutral position och då får jag ont.

Det finns ju olika sulor och inlägg man kan använda för det här men vilken typ??


(ska kollas upp av sjukgymnast så småningom.. ;))

Jag är lätt supinerad i min fotställning, använder neutrala skor vilket räcker att hjälper mig rätt. Testade dämpande skor men upplevde att det blev värre, min lilltå på vänsterfoten domande bort efter bara ett par km.

Jag blev dock rekommenderad att använda skor med pronationsstöd första gången jag köpte ett par löparskor, sprang med dom ett år och det var inte så skönt...
 
Jag är inåttåad och är supinerad på båda fötterna. Använder skor för neutralt steg när jag tränar. Ajaj i benmusklerna när man inte använt dem på ett tag :D för mig är det såpass att jag måste vrida om från höften och ner. Har inga ilägg eller så utan jag gick till sportaffär som filmar när man springer på löpband för att få rätt hjälp. Det funkar bra för mig! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 060
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ I våras fick jag Peroneustendinos. Konstaterat med UL. Efter ett antal behandlingar med stötvåg och laser samt anpassad ansträngning...
Svar
0
· Visningar
425
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp