Surfplatta för nybörjare

turbofling

Trådstartare
Jag har inget intresse alls för tekniska prylar (inte min sambo eller nära vänner heller) sa därför är min kunskap ungefär lika med noll. Nu börjar min smartphone ge upp och det är dags att köpa ngt nytt. Jag funderar faktiskt pa att köpa en helt vanlig gammal hederlig mobil som bara är till för att ringa och skicka sms med. Men ibland kan det vara bra att ha tillgang till mer saker därför funderar jag pa att komplettera den med en surfplatta. Men jag har ingen aning om vad man ska tänka pa vid köp av en.

Jag tänker mig en liten (7" räcker), kommer använda den till att läsa pa internet, facebook, WhatsApp och för att läsa eböcker, kanske ngt enstaka filmklipp ocksa. Mina barn kommer säkert lana den för att spela enkla spel ibland. Hemma med wifi men mobilt intenet bör ocksa fungera.
Hur gör man föresten med abonemang i, finns det speciellt surfabonemang? Och till vanliga telefonen, finns det ens abonemang utan surf?

När jag tittar runt läser jag om processorer, ramminne, annat minne och blir mer och mer förvirrad.

Jag känner mig pinsamt okunnig men kan ni hjälpa mig?
 
Nar jag skulle kopa platta forra aret efter min arvda Ipad 2 dog, sa kollade jag rekomendationer for diverse olika surfplattor pa hemsidan CNET.
Man kan aven hitta rekomendationer for smart phones, datorer etc. med andra ord valdigt anvandbar hemsida
.
Hur som helst for att aterga till surfplattor. Det kan vara smart att kopa en med samma operations system (IOS eller Android) som din telefon, da blir det inte sa svart att lara sig anvanda plattan. Det ar ocks bra att kolla om barnens favorit spel finns tillgangliga for valt operations system.

Men eftersom du ar ute efter en liten platta, ar det da inte battre att kopa en smartphone med 7" skarm? da slipper du ju slapa runt med 2 prylar. Dessutom sa blir det ju bara ett abonnemang du behover bekymra dig om.

That's my 2 cents worth of wisdom
//Krusan
 
Oftast när jag är i väg är det med barnen och da varken vill eller behöver jag ha med mig mer än ngt att ringa pa.
En 7" telefon skulle jag bli tokig pa, vart har man en san? Telefonen maste fa plats i fickan. Min nuvarande smartphone är 3,5" och en större telefon vill jag inte ha.
De ganger jag vill ha med en surfpatta är mer när vi aker iväg flera dagar och da känns det inte sa jobbigt att packa ner en sak till eller sitta med i trädgarden.

Ska kolla den sidan du tipsade om.
Android blir det iaf, har iof aldrig provat ngt annat men jag ska nog halla mig till det jag kan :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp