Surpuppa till gäst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare J3O
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 898
J

J3O

Jag har haft min häst Rambo sen i maj förra året :rofl: och han har varit glad :) ända sen jag flyttade tillbaka till Malmö (bodde i Örebro med Rambo sen i maj) i oktober. Hans humör vände tvärt och nu är han nästan aldrig glad. :mad: Han va en riktigt myspojke innan som alltid va glad :bump:.. Han är fortfarande social och kommer alltid när jag kallar på honom i hagen :love: o e nyfiken och så men det är inte samma häst. Jag tror inte det är flytten för vi fick flytta en gång i örebro för att stallet där vi stod skulle stängas ner och hagarna och boxen nu är lagom stora och bra. Han får bra foder och både jag och min medryttare håller jämt på med honom. Inga hästar han står brevid är sura :) och jag är aldrig elak ;)mot honom.. (Kan kräva mycket i ridningen och så men inte är jag elak) âr det någon som har några tips eller kan veta vad det är.
Kan oxå lägga till att han är inte hängig eller trött på något sätt.. och han är inte sur på andra hästar.. bara människor.. Jo, han kan va sur när man kolla på honom när han äter inne i boxen men så har han alltid varit.

Tacksam för tips. :bump:

Kan det finnas nån annan i stallet som inte är snäll mot han?

Funderade också på det. Han kan även koppla ihop människor med smärta. Med människan kommer sadel, träns, bett osv. Fundera på om han har några andra konstiga beteenden.

Rambo blir inte slagen av någon i stallet är jag rätt säker på (men man vet aldrig).. Jag tror inte det är det. Hans slurpuppe fasoner blir ju bättre hela tiden men han är fortfarande inte sig själv. Har ingen aning om hur jag ska få honom gladare... :(

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 148
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 028
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 910
Senast: Freazer
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 077
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka