Svängd sadelgjord

ylvalill

Trådstartare
Jag har insett att jag behöver en svängd sadelgjord till min pålle eftersom han för tillfället har en mage som är stor nog för ett dräktigt sto i 10:e månaden. En vanlig sadelgjord hamnar så långt fram att den tenderar att dra fram sadeln mot bogbladen vilket inte är så bra. Jag vet att den mest långsiktiga lösningen är att banta pållen men det tar ju lite tid och dessutom är han lite bukigt byggd även då han är normalviktig.

Är det någon som har erfarenhet av svängda sadelgjordar (främst dressyrgjordar då eftersom det är det jag behöver)? Har sett flera märken som har dem men vet inte alls vilka som är bra/dåliga. Kände på en gjord från Prestige i förra veckan som var svängd, men bara lite. Den verkade i alla fall väldigt bra men den var ju inte direkt billig. Så, är det nån som kan komma med ett bra tips? Ett stort plus vore om det fanns en svängd dressyrgjord i mörkbrunt eftersom jag har en mörkbrun sadel...

Sv: Svängd sadelgjord

Jag har en sån här:
ronjagj.jpg

Inköpt från L*llh*st*n. Används på en rundmagad NF och funkar kanon...
//marti

Den har jag kikat lite på. Verkar bra och prisvärd (den fanns väl i dressyrmodell också?). Dock skulle jag vilja köpa en med en gång så jag är inte säker på att jag vill beställa en (och alltså få vänta tills den kommer), men lillhästen kanske har rätt snabba leveranstider? (Har aldrig beställt nåt därifrån innan...)

Är den bruna så ljus som den ser ut på bilden. Min nya sadel är nämligen väldigt mörk brun så det skulle vara snyggast med en mörkbrun gjord också...

Jag har en sån i dressyrmodell. Har iofs inte haft problem med att sadeln glider fram, men jag tyckte den såg bra ut, ger plats för armbågarna och den hade resår på båda sidor (var den bästa jag hittade i butiken i riktigt stl..) Ska finnas i mörkbrunt också tror jag!

Har du en mörkbrun Top Dressage?????

Japp, en mörkbrun Top Dressage är det, riktigt snygg faktiskt trots att jag egentligen ville haft en svart till min lille fux. Den har nog ett par år på nacken för numera finns de väl bara i svart och ljusbrunt eller?

Vore ju kanonbra om den gjorden finns i mörkbrunt också. Köpte du din på Lillhästen eller var det någon annanstans? Vad är det för märke på den (eller är den "märkeslös"?)?

Ååå, ville också ha en mörkbrun sadel, men fick ta en svart, eftersom tobacco inte gör sig så bra på dressyrbanan tycker jag..

Köpte gjorden på My One. Den är från Chetak, och dom brukar ju ha båda ljus och mörkbrun på alla andra grejor, så borde ju finnas på gjorden med! :)

Ok, tack för tipset. Får bli en tur till My One idag efter jobbet då.

Där ser man, du ville ha en mörkbrun och fick tag i en svart, jag ville ha en svart och fick tag i en mörkbrun. Så kan det gå... :D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 338
Senast: mumin
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 683
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025