Svansmedel???

P

piraff

Hej på er!
Min ponny har nyligen börjat klia sig i svansroten mycket:) Har hört talas om att man kan spraya något på svansen så att kliandet mildras och försvinner:) Men är det någon som vet vad man kan ta och spraya på? Måste man köpa något medel, eller går det att blanda till något själv?
Mvh Johanna
 
Sv: Svansmedel???

Jag har ingen erfarenhet av det där, men kanske hästen har exem?

Fråga i en risdportsaffär. De brukar ha koll på det där.
 
Sv: Svansmedel???

Avs14 är också bra för att stilla klåda.
Bara du är säker på att det inte är ohyra eller exem.
 
Sv: Svansmedel???

Avs14 använder jag nu mot exemen, skall jag inte göra det menar du? Det fungerar jättebra i svansen, inte lika bra i mankammen.
 
Sv: Svansmedel???

Horsol fungerar bra också :) och med switch på hästen kan göra så han/hon slutar klia fungerat för flera bekanta..
 
Sv: Svansmedel???

AVS 14 är de bästa kliasvans medlet jag har träffat på! Funkar super!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
838
Senast: Magnum
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 129
Senast: Bee
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Stereo
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 692
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp