K
Kactuz
Hej alla kloka bukemänniskor. Jag behöver lite hjälp att tyda mitt lab. svar. det står en stjärna markerat vid trombocyter ref värde 90-210 analyssvar 69. det står trobocyter u.a i diffen, men ligger i stora aggregat. vad menas med detta, min vet. beskrivning kändes lite "svag". Jag undrar också om värderna ser normala ut då det gäller segmk 77( ref v. 2.0-6.6, enhet i %), eosinofila 1 (ref v. 0-0.4, enhet i %) basofila 1 (ref v. 0-0.1, enhet i %) monocyter 6 (ref v.0-0.2, enheter i %) och lymfocyter 15 (ref v. 1.4-4.9, enhet i %)
Jag håller på att undersöka varför min häst andas flåsigt vid ansträgning. Har uppkommit plötsligt. Hästen hostar inte och är mycket pigg och framåt vid arbete. Orken tar inte slut även om hon flåsar. Hon är i mycket god kondition och bör enligt mig inte bli så flåsig. Vad tror ni kloka bukemänniskor, allergi?
Jag håller på att undersöka varför min häst andas flåsigt vid ansträgning. Har uppkommit plötsligt. Hästen hostar inte och är mycket pigg och framåt vid arbete. Orken tar inte slut även om hon flåsar. Hon är i mycket god kondition och bör enligt mig inte bli så flåsig. Vad tror ni kloka bukemänniskor, allergi?