Svårt att bli vuxen?

Hur vet du att alla visste det? Och vilka är alla?
På min skola gick 1500 elever och även om jag och jag antar att de i min klass visste så har jag ingen aning om vad andra visste. De som tex gick tvååriga linjer och inte hade föräldrar som var högutbildade.

De som gick tvååriga linjer "behövde" inte veta om det fanns studielån eftersom de inte var behöriga att söka universitets- eller högskoleutbildningar.
Jag syftar på dem som gick teoretiska tre- eller fyraåriga linjer (men visst, jag uttryckte mig onödigt svepande). De som hade behörigheten...

Och nej, de som inte hade högutbildade föräldrar.
Du syftar på mig, märker jag, med en pappa som då var metallare på golvet (det är han fortfarande delvis trots att han fyller 69 i sommar; just nu jobbar han heltid på samma fabrik) och innan dess var han mjölkbonde.
Men märkligt nog visste jag det ändå.

Vem som upplyste om det kommer jag inte ihåg. Men att det var allmän kunskap bland dem som gick treåriga linjer, det vet jag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 685
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 308
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka