svårt att hålla in hästen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Milli90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 001
M

Milli90

när jag rider ut på min sköthäst har jag ett litet problem, han vill väldigt gärna springa i nästa hästs rumpa. i skritt är han lugn, men speciellt i galoppen vill han inte hålla avståndet. hur ska jag göra?

Sv: svårt att hålla in hästen

Det låter som det här är en brist i grundträningen. Han kanske helt enkelt inte förstår hjälperna ordentligt. Han har kanske fått för många olika signaler att han inte vet vad som gäller. Om han bara gör så ute så kanske han är stressad eller osäker och då handlar det om tillitsträning. Att han helt enkelt inte litar på dig som ryttare utan måste följa hästen framför (trygghet med flock). Träning träning och åter träning brukar hjälpa.. ;)

Sv: svårt att hålla in hästen

när jag rider ut på min sköthäst har jag ett litet problem, han vill väldigt gärna springa i nästa hästs rumpa. i skritt är han lugn, men speciellt i galoppen vill han inte hålla avståndet. hur ska jag göra?

jag var ute och red med en kompis. hennes häst vill gärna springa in i min hästs rumpa. (Min häst måste gå först...)
Han svarade genom att sparka till henne rätt hårt!
Hon har inte sprungit in i någons rumpa sen dess! ;)

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 242
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 821
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Pinus
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?
  • Födda-24
Tillbaka