Svårt att sälja häst utan pass

(ST)
Polisen har fortfarande inte lyckats sälja de två hästar som beslagtogs under förra året i Ljustorpstrakten. Vi måste ha hästpass kunna sälja hästarna, säger Åsa Lindahl, myndighetsjurist hos polisen i Sundsvall.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svårt att sälja häst utan pass

Här verkar det finnas en viss brist på kompetens hos myndigheten. Möjligheten att få tillbaka kostnaderna skall bedömas redan när beslut om avlivning kontra försäljning/överlåtelse tas.
PL
 
Sv: Svårt att sälja häst utan pass

Jag hänger mest upp mig på att det låter som om det är superkrångligt att ta reda på var man skaffar pass. :crazy: Fjordhäst = SFF, shetlandsponny = SSS. Stackars polisen som inte förstått detta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 682
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 501
Senast: karl_h
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 521
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp