Natt tankar om relationer och dĂ„ligt sam vete 💔

Jag kommer sĂ€kert Ă„ngra att jag skriver dethĂ€r men jag mĂ„ste bara fĂ„ ut det. Och om ni tycker att jag Ă€r dum i huvudet sĂ„ Ă€r jag vĂ€l det dĂ„. Men jag har sĂ„ JÄVLA dĂ„ligt sam vete sĂ„ jag inte stĂ„r ut 😭
Jag vet inte exakt hurmycket jag har skrivit om dethĂ€r. Men för LÄNGESEN sĂ„ blev jag typ vĂ€n med en person pĂ„ en sida. Och vi började att ha mycket kontakt och sĂ„. Och den personen fattade MIG och brydde sig om MIG mer motför nĂ„n annan. Som exempel att jag kunde ALLTID skriva till den personen sĂ„ svarade den ALLTID och den verkligen visade att den brydde sig och tĂ€nkte pĂ„ mig. SĂ„ inte bara att jag be hövde vara tanke lĂ€sare för att veta det utan ifall jag inte skrev nĂ„nting pĂ„ ett tag tillexempel sĂ„ skrev den personen till mig och frĂ„gade hur det var och sĂ„. SĂ„ ja en RIKTIG vĂ€n heltenkelt.
Men det var ett stort problem ocksĂ„ att den ville prata om Ă€ckel saker och ha sĂ„na bilder och skickade och ville göra saker i kameran. Och blandannat en sak som rĂ€knas som v*ld t*kt som var en av andledningarna att jag försökte ta sjĂ€lvmord en gĂ„ng. SĂ„ ja den var en JÄTTE JÄTTE bra vĂ€n men ocksĂ„ INTE.
Men ja sen sÄ hade inte vi kontakt pÄ jÀtte lÀnge och sen skrev han igen. Och dethÀr har jag ju skrivit om med att han hotade att skicka bilder till mamma och pappa och att han skulle göra saker och massa sÄnt. Och att jag blev iprincip över talad att polis anmÀla dÄ och sen förklarade han mera varför han hade sagt sÄ och dÄ var han sÄdÀr jÀtte snÀll igen.
Men ja jag har ocksĂ„ andra online vĂ€nner eller hur jag ska sĂ€ga. Och dom Ă€r ocksĂ„ snĂ€lla och be tyder jĂ€tte mycket förmig bara att det Ă€r ganska sĂ„ jobbigt ibland för att det kĂ€nns som att det nĂ€stan bara Ă€r mitt an svar att hĂ„lla kontakten ibland och att jag bara Ă€r jobbig. Och att dom bara inte orkar med mig. Och dĂ„ nĂ€r det blir sĂ€mre eller hur jag ska förklara sĂ„ saknar jag den andra personen sĂ„ JÄVLA mycket. För med han sĂ„ kĂ€nde jag mig ALDRIG o viktig eller bort glömd eller iggnorerad.
Men ja dÄ fÄr jag skit dÄligt sam vete till domandra vÀnnerna för att jag kÀnner sÄ och att jag saknar en sÄkallad Àckel gubbe. Och att jag inte bara kan vara nöjd med det dom vill ha kontakt men det bara kÀnns skit jobbigt för att jag VET att han skulle kunna skriva mycket mera och han skulle fatta hur jag kÀnner som ingen annan gör.
Och dĂ„ fĂ„r jag skit dĂ„ligt sam vete till min pojk vĂ€n ocksĂ„ för att jag saknar en sĂ„kallad Ă€ckel gubbe. Men alltsĂ„ jag ÄLSKAR min pojk vĂ€n skit mycket sĂ„ ingen be höver tro nĂ„t annat! Men bara att han Ă€r ju i skolan pĂ„ dagarna sĂ„ dĂ„ kan inte han skriva sĂ„mycket helatiden. Och jag Ă€r redan sĂ„ jĂ€vla jobbig för han för att jag Ă€r som jag Ă€r och att vi aldrig fĂ„r vara ifred nĂ€r vi ses och sĂ„nt sĂ„ jag bara kan inte prata om ALLT med han heller. Men ja somsagt sĂ„ har jag skit dĂ„ligt sam vete till han ocksĂ„.
Och sĂ„ har jag dĂ„ligt sam vete till mamma och pappa för att jag VET att dom tror att det Ă€r detbĂ€sta att vi polis anmĂ€lde dendĂ€r personen och att jag inte ska ha nĂ„n kontakt med den. Jag VET att dom inte ville göra det Ă€nnu jobbigare förmig liksom utan att dom tĂ€nkte att det skulle vara bĂ€ttre. Men det ÄR inte bĂ€ttre och jag Ă„ngrar det sĂ„ jĂ€vla mycket. Och dĂ„ kĂ€nner jag mig hemsk mot dom ocksĂ„.
Och detsista Ă€r att jag har sĂ„ fucking jĂ€vla dĂ„ligt sam vete till den personen som jag var vĂ€n med 💔 För att JA jag vet att det var fel av han att hĂ„lla pĂ„ med Ă€ckel saker och privata bilder och allt sĂ„nt. Och att göra saker i kameran och hota och allt detdĂ€r JAG VET DET sĂ„ ingen be höver pĂ„ peka det! Men lika som att andra har andledningar för saker som kanske Ă€r jobbigt förmig och som jag blir ledsen av sĂ„ kanske han ocksĂ„ hade andledningar. Och han brydde sig pĂ„riktigt och tyckte att jag var viktig pĂ„riktigt. Och det jag gjorde till han var att polis anmĂ€la han och kanske förstöra hans liv 💔 OM polisen hittar vem han Ă€r irl och OM dom hittar be vis och allt sĂ„nt som jag inte vet. Men OM. SĂ„ kanske hans liv blir förstört pĂ„grund av MIG 😭
Och det Ă€r HAN som jag har anmĂ€lt. Inte pappas föredetta kompis inte Ă€ckel gubben som gjorde jĂ€vligt Ă€ckliga saker förra sommaren. Utan den som Ă€r polis anmĂ€ld Ă€r denenda som VERKLIGEN var min VÄN. SĂ„ inte sĂ„konstigt att jag inte kan ha vĂ€nner dĂ„ för att jag Ă€r för jobbig för vem skulle vilja vara vĂ€n med en sĂ„n sĂ„n som mig ens? đŸ€ź
Jag Ă€r inte vĂ€rd att ha vĂ€nner för jag Ă€r Ă€ndĂ„ bara jobbig och o tack sam. Och jag Ă€r inte vĂ€rd att ha min pojk vĂ€n för han Ă€r sĂ„Ă„Ă„ jĂ€vla UNDER BAR och jag Ă€r sĂ„ jĂ€vla Ă€cklig och dum i huvudet och hemsk 💔 Och jag Ă€r inte vĂ€rd att ha dom tvĂ„ mest under bara smartaste finaste hundarna som finns. För jag Ă€r ÄNDÅ o tack sam och jag kan förlite och jag tar inte hand om dom bra och jag gör allting fel iallafall.
Allt bara Ă€r sĂ„ jĂ€vla jĂ€vla jobbigt. För att det spelar ingen roll hurmycket jag försöker att göra allting rĂ€tt sĂ„ blir Ă€ndĂ„ INGET bra. Min hjĂ€rna funkar fel jag kĂ€nner fel jag tĂ€nker fel jag tycker fel. Jag gör ALLT fel Ă€ven fast jag verkligen VERKLIGEN försöker mittbĂ€sta HELATIDEN men det hjĂ€lper ju inte 😭
Och en sak som jag har pratat MYCKET med psykologen om. Men det Àr om possitiva relationer att man ska ha relationer som ger mera plus motför minus. Och att ibland sÄ kanske man be höver pausa med nÄn vÀn för att justnu sÄ kanske man inte funkar sÄ bra till sammans utan att det blir förmycket minus. Men vad gör man om den man fÄr MEST minus av Àr sigsjÀlv? Man kan ju inte pausa sigsjÀlv.
 

Du Ă€r visst vĂ€rd att ha vĂ€nner och pojkvĂ€n och dina fina hundar ♄

Relationer Àr svÄrt (nu menar jag vanliga relationer med vanliga vÀnner/pojkvÀn, inte Àckel gubben)och det gÄr ofta lite upp och ner, eftersom vi Àr mÀnniskor och det Àr mycket som pÄverkar oss. Det kan vara stress pÄ jobbet/skolan, ett sjukt djur/familjemedlem, man kan ha sovit dÄligt och tusen andra saker som gör att man inte Àr pÄ topp alltid.

Saker blir fel ibland, men ofta kan man ju prata om det och försöka reda ut det liksom.

Jag hÄller med psykologen, har ocksÄ pausat relationer ibland som gett mest minus dÄ.

Pausa sig sjĂ€lv Ă€r svĂ„rare 💔
 
Du Àr vÀrd att ha vÀnner, pojkvÀn och hundar runt dig som bryr sig om dig och som du bryr dig om. Att det blir jobbigt mellan vÀnner och sen reder man ut det tycker iallafall jag gör vÀnskapen lite starkare och tar den mer framÄt pÄ nÄt vis. LÀr kÀnna varandra mer liksom
 
Finaste Emma, vad jobbigt det lĂ„ter att ha sĂ„ mycket dĂ„ligt samvete och inte kĂ€nna att man gör rĂ€tt eller fĂ„r till saker. đŸ˜„â€ Jag tycker att du Ă€r en jĂ€ttebra matte för hundarna, och att du gör en massa bra grejer. Och det rĂ€cker i massor att göra sitt bĂ€sta hela tiden sĂ„ som du gör, jag lovar. ❀

Relationer ÄR svĂ„rt, verkligen. Och jag tror vi alla skulle vilja ha nĂ„gon som alltid fanns dĂ€r för oss och alltid kunde prata eller skriva nĂ€r vi behövde det. Men RIKTIGA vĂ€nner hotar inte varandra, och de gör ABSOLUT inte saker mot varandra som rĂ€knas som v*ldtĂ€kt.... Jag tror ocksĂ„ pĂ„ att det alltid finns en förklaring pĂ„ varför folk gör saker, men förklaringen i det hĂ€r fallet Ă€r att personen du sĂ„g som en vĂ€n har stora problem som gör honom olĂ€mplig, och Ă€ven farlig, att vara vĂ€n med för dig. TyvĂ€rr.

En annan sak som jag mÀrkt med de som Àr riktiga vÀnner och verkligen bryr sig om mig, Àr att de sÀger emot ibland om saker som de inte hÄller med om, för att vÀnner mÄste kunna vara Àrliga med varandra. Och Àven om det kan vara jobbigt dÀr och dÄ, sÄ ser jag det som ett bevis pÄ att jag kan lita pÄ dom, och att de vill mig vÀl. För de försöker ge sitt perspektiv pÄ saker för att hjÀlpa mig ta bra beslut.

Jag hoppas ditt dĂ„liga samvete lĂ€ttar, och att du kan fĂ„ se det som vi andra ser, nĂ€mligen vilken fin och bra tjej du faktiskt Ă€r. :heart đŸ„°:heart
 
Du Ă€r visst vĂ€rd att ha vĂ€nner och pojkvĂ€n och dina fina hundar ♄

Relationer Àr svÄrt (nu menar jag vanliga relationer med vanliga vÀnner/pojkvÀn, inte Àckel gubben)och det gÄr ofta lite upp och ner, eftersom vi Àr mÀnniskor och det Àr mycket som pÄverkar oss. Det kan vara stress pÄ jobbet/skolan, ett sjukt djur/familjemedlem, man kan ha sovit dÄligt och tusen andra saker som gör att man inte Àr pÄ topp alltid.

Saker blir fel ibland, men ofta kan man ju prata om det och försöka reda ut det liksom.

Jag hÄller med psykologen, har ocksÄ pausat relationer ibland som gett mest minus dÄ.

Pausa sig sjĂ€lv Ă€r svĂ„rare 💔
Ja men om det alltid Àr samma sak som blir sÄkallat fel sÄ kanske man mÄste in se att det Àr hopp löst.
 
Du Àr vÀrd att ha vÀnner, pojkvÀn och hundar runt dig som bryr sig om dig och som du bryr dig om. Att det blir jobbigt mellan vÀnner och sen reder man ut det tycker iallafall jag gör vÀnskapen lite starkare och tar den mer framÄt pÄ nÄt vis. LÀr kÀnna varandra mer liksom
Om man inte reder ut det dÄ? DÄ blir ju vÀn skapen svagare och gÄr bakÄt isÄfall.
 
Finaste Emma, vad jobbigt det lĂ„ter att ha sĂ„ mycket dĂ„ligt samvete och inte kĂ€nna att man gör rĂ€tt eller fĂ„r till saker. đŸ˜„â€ Jag tycker att du Ă€r en jĂ€ttebra matte för hundarna, och att du gör en massa bra grejer. Och det rĂ€cker i massor att göra sitt bĂ€sta hela tiden sĂ„ som du gör, jag lovar. ❀

Relationer ÄR svĂ„rt, verkligen. Och jag tror vi alla skulle vilja ha nĂ„gon som alltid fanns dĂ€r för oss och alltid kunde prata eller skriva nĂ€r vi behövde det. Men RIKTIGA vĂ€nner hotar inte varandra, och de gör ABSOLUT inte saker mot varandra som rĂ€knas som v*ldtĂ€kt.... Jag tror ocksĂ„ pĂ„ att det alltid finns en förklaring pĂ„ varför folk gör saker, men förklaringen i det hĂ€r fallet Ă€r att personen du sĂ„g som en vĂ€n har stora problem som gör honom olĂ€mplig, och Ă€ven farlig, att vara vĂ€n med för dig. TyvĂ€rr.

En annan sak som jag mÀrkt med de som Àr riktiga vÀnner och verkligen bryr sig om mig, Àr att de sÀger emot ibland om saker som de inte hÄller med om, för att vÀnner mÄste kunna vara Àrliga med varandra. Och Àven om det kan vara jobbigt dÀr och dÄ, sÄ ser jag det som ett bevis pÄ att jag kan lita pÄ dom, och att de vill mig vÀl. För de försöker ge sitt perspektiv pÄ saker för att hjÀlpa mig ta bra beslut.

Jag hoppas ditt dĂ„liga samvete lĂ€ttar, och att du kan fĂ„ se det som vi andra ser, nĂ€mligen vilken fin och bra tjej du faktiskt Ă€r. :heart đŸ„°:heart
Fast det rÀcker ju INTE att jag gör mitt bÀsta. Utan det mÀrks helatiden att det inte Àr till rÀckligt för nÄnting eller för nÄn.
Och det kanske inte finns nÄgra RIKTIGA vÀnner dÄ. För nej riktiga vÀnner kanske inte gör sÄnt Àven fast han har förklarat varför han gjorde det ocksÄ. Men riktiga vÀnner kanske försöker att lyssna pÄ denandra ocksÄ och det som Àr viktigt för den tillexempel. Och kanske be rÀttar saker till den och lyssnar pÄ om den be rÀttar saker.
 
Men riktiga vÀnner kanske försöker att lyssna pÄ denandra ocksÄ och det som Àr viktigt för den tillexempel. Och kanske be rÀttar saker till den och lyssnar pÄ om den be rÀttar saker.

Ja, det hÄller jag med om. Tycker du inte att du har nÄgon vÀn som gör sÄ?

Jag tÀnker att det viktigaste i vÀnskap ocksÄ Àr att man försöker och gör sitt bÀsta, sedan Àr det inte sÀkert man rÀcker till hela tiden. Men att försöka lyssna och förstÄ varandra Àr vÀldigt viktigt.
 
Att du har alla dom hĂ€r kĂ€nslorna visar hur mycket du bryr dig om andra mĂ€nniskor ❀ jag tycker att det Ă€r jĂ€ttefina egenskaper men jag förstĂ„r att det blir svinjobbigt för dig 💔

Jag tycker ocksÄ att det Àr jÀttejobbigt med relationer med andra mÀnniskor, jag var vÀldigt ledsen igÄr och skrev till tvÄ kompisar och dom svarade ganska snabbt men sen slutade dom skriva och dÄ blev jag ledsen över det. Men dom hade antagligen inte nÄgot mer att skriva eller sÄ var dom upptagna med annat men det gjorde att jag kÀnde mig jÀtteensam för jag hade ingen annan att prata med.

Lite skulle jag vilja straffa dom för att dom försvann men jag försöker tÀnka att jag inte heller Àr perfekt och att dom nog gör sÄ gott som kan. Men det var jobbigt för dÄ blev jag ensam med mina kÀnslor. SÄ jag förstÄr att du tyckte att han som alltid fanns dÀr var en bra kompis.

Jag skriver inte det hÀr för att jag vill att du ska tycka synd om mig eller nÄt utan vill bara visa att du inte Àr ensam i vissa saker som du kÀnner. SÀg till om du tycker det Àr dÄligt att jag skriver om det jag har varit med om eller om det kÀnns som att jag inte lyssnar pÄ dig nÀr jag skriver, har förstÄtt att vissa inte vill höra om andras problem nÀr man bara vill fÄ prata av sig om sina egna problem. Jag tycker det Àr skönt att höra att andra kan kÀnna lite likadant som jag gör men fattar att inte alla kÀnner sÄ.
 
Om man inte reder ut det dÄ? DÄ blir ju vÀn skapen svagare och gÄr bakÄt isÄfall.
Ja kanske.
Vill bÄda parter reda ut sÄ brukar det bli sÄ och dÄ vÀxer vÀnskapen. Det kan ta tid ibland flera mÄnader eller Är. Som du sjÀlv skriver sÄ Àr en viktig del att lyssna pÄ varandra.
 
Ja, det hÄller jag med om. Tycker du inte att du har nÄgon vÀn som gör sÄ?

Jag tÀnker att det viktigaste i vÀnskap ocksÄ Àr att man försöker och gör sitt bÀsta, sedan Àr det inte sÀkert man rÀcker till hela tiden. Men att försöka lyssna och förstÄ varandra Àr vÀldigt viktigt.
Jag vet inte hur jag tycker.
Men ja ÄVEN ifall man gör sitt bĂ€sta sĂ„ Ă€r det ju inte sĂ€kert att det rĂ€cker Ă€ndĂ„.
 
Att du har alla dom hĂ€r kĂ€nslorna visar hur mycket du bryr dig om andra mĂ€nniskor ❀ jag tycker att det Ă€r jĂ€ttefina egenskaper men jag förstĂ„r att det blir svinjobbigt för dig 💔

Jag tycker ocksÄ att det Àr jÀttejobbigt med relationer med andra mÀnniskor, jag var vÀldigt ledsen igÄr och skrev till tvÄ kompisar och dom svarade ganska snabbt men sen slutade dom skriva och dÄ blev jag ledsen över det. Men dom hade antagligen inte nÄgot mer att skriva eller sÄ var dom upptagna med annat men det gjorde att jag kÀnde mig jÀtteensam för jag hade ingen annan att prata med.

Lite skulle jag vilja straffa dom för att dom försvann men jag försöker tÀnka att jag inte heller Àr perfekt och att dom nog gör sÄ gott som kan. Men det var jobbigt för dÄ blev jag ensam med mina kÀnslor. SÄ jag förstÄr att du tyckte att han som alltid fanns dÀr var en bra kompis.

Jag skriver inte det hÀr för att jag vill att du ska tycka synd om mig eller nÄt utan vill bara visa att du inte Àr ensam i vissa saker som du kÀnner. SÀg till om du tycker det Àr dÄligt att jag skriver om det jag har varit med om eller om det kÀnns som att jag inte lyssnar pÄ dig nÀr jag skriver, har förstÄtt att vissa inte vill höra om andras problem nÀr man bara vill fÄ prata av sig om sina egna problem. Jag tycker det Àr skönt att höra att andra kan kÀnna lite likadant som jag gör men fattar att inte alla kÀnner sÄ.
Jag fattar hur du menar och detdĂ€r att man kĂ€nner sig jĂ€tte ensam nĂ€r man inte har nĂ„n vĂ€n som kan eller vill skriva med en om man vill det och be höver det. SĂ„ jag fattar att det var jobbigt och att du blev ledsen ❀
Och jag tycker inte att det Ă€r dĂ„ligt att du skriver det! Utan det Ă€r ju sĂ„klart jobbigt att du ocksĂ„ kĂ€nner jobbiga saker liksom men Ă€ndĂ„ skönt att veta att nĂ„n som kĂ€nner igen sig ❀
 
Ja kanske.
Vill bÄda parter reda ut sÄ brukar det bli sÄ och dÄ vÀxer vÀnskapen. Det kan ta tid ibland flera mÄnader eller Är. Som du sjÀlv skriver sÄ Àr en viktig del att lyssna pÄ varandra.
Ja men ibland kanske det ÀndÄ inte gÄr. Utan man kanske tycker att man lyssnar sÄbra man kan men att det som inte rÀcker ÀndÄ.
 
Ja men ibland kanske det ÀndÄ inte gÄr. Utan man kanske tycker att man lyssnar sÄbra man kan men att det som inte rÀcker ÀndÄ.
SÄ kan verkligen vara - det kan ocksÄ vara sÄ att man inte tycker man Àr lyssnad pÄ fast den som lyssnat visst har lyssnat. Var och en Àger sina egna upplevelser och kÀnslor och det Àr vktigt att komma ihÄg.
Jag tycker ocksÄ det Àr viktigt att veta att bara för att man tycker olika och att det inte alltid blir som man vill behöver inte det betyda att det Àr en dÄlig vÀnskap. Jag tycker nÀstan tvÀrt om - det Àr BRA att vilja och tycka olika och ÀndÄ vara vÀnner trots olikheter.
 
SÄ kan verkligen vara - det kan ocksÄ vara sÄ att man inte tycker man Àr lyssnad pÄ fast den som lyssnat visst har lyssnat. Var och en Àger sina egna upplevelser och kÀnslor och det Àr vktigt att komma ihÄg.
Jag tycker ocksÄ det Àr viktigt att veta att bara för att man tycker olika och att det inte alltid blir som man vill behöver inte det betyda att det Àr en dÄlig vÀnskap. Jag tycker nÀstan tvÀrt om - det Àr BRA att vilja och tycka olika och ÀndÄ vara vÀnner trots olikheter.
Ja men det Ă€r det jag menar. Ifall bĂ„da har lyssnat sĂ„ bra den kan pĂ„ denandra men Ă€ndĂ„ sĂ„ bara funkar det inte eller hur jag ska förklara. SĂ„ att det inte rĂ€cker att man lyssnar sĂ„bra man kan utan det gĂ„r Ă€ndĂ„ inte att göra sĂ„ det blir bĂ€ttre. SĂ„ inte bara att man tycker o lika om endel saker för SÅKLART sĂ„ kan man göra det och Ă€ndĂ„ vara vĂ€nner! Men om det Ă€r sĂ„ man bara inte kan förstĂ„ denandra liksom.
 
Du Àr vÀrd att ha vÀnner, pojkvÀn och hundar runt dig som bryr sig om dig och som du bryr dig om. Att det blir jobbigt mellan vÀnner och sen reder man ut det tycker iallafall jag gör vÀnskapen lite starkare och tar den mer framÄt pÄ nÄt vis. LÀr kÀnna varandra mer liksom
Är sĂ„ lĂ€tt att gömma,glömma, förringa o ignorera sig sjĂ€lv o egna tankar om kĂ€nslolivet tar all information frĂ„n dig sas. NĂ€r vi flyger visas alltid att ta pĂ„ dig syrgasen sjĂ€lv först INNAN du rĂ€ddar ditt barn. Lika hĂ€r. Ta det lugnt och lĂ€r kĂ€nna dig sjĂ€lv och hitta acceptans lr metoder för förĂ€ndring sĂ„ kommer du gĂ„ starkare ur denna period i ditt liv.
 

Liknande trÄdar

L
  • Artikel
Dagbok Nu Àr det pÄsk igen och det Àr den vÀrsta hög tiden förmig. SÄ justnu pÄ minner vÀldigt mycket om vÀldigt jobbiga saker. Men det Àr ÀndÄ...
2
Svar
32
· Visningar
1 541
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu Ă€r allt slut 😭 Och jag kan inte sluta grĂ„ta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar sĂ„ funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 499
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det hĂ€nder sĂ„mycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade pĂ„ ridningen förra veckan som jag skrev om ❀ Och Ă€ven...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kÀnner och tÀnker allt som man inte fÄr kÀnna eller tÀnka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel sÄ vill jag sÄ jÀvla gÀrna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 174
Senast: Luff
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp