Bukefalos 28 år!

svart regntäcke - smart köp?

P

piggis_83

Såg superfina Pessoa vintertäcken i en affär och frågade om det fanns regntäcken, men de va slut så de beställde hem ett till mig.
Vintertäckena såg ut såhär:
3160_2004-10-11%2012.25.30.JPG

Jag tog väl för givet att regntäcket skulle se likadant ut, men det va istället svart, så här:
3162_2004-10-11%2012.44.26.JPG

det är ett stort, grönt P på sidorna, men det är alltså helt svart annars. Täcket är väl lika bra för det, jag bara tänkte om det är så "smart" att ha ett svart regntäcke på hästen? Borde inte det bli väldigt varmt när solen skiner på det?
Fast å andra sidan så är det kanske likadant med andra mörka färger på täckena?

jag SKULLE väl kunna lämna tillbaka täcket, men det känns lite dumt eftersom dom tagit hem det bara till mej (sen är det ju en annan sak om täcket inte passar). I så fall säljer jag nog det själv.
Men vad tror ni? svart täcke? helt ok eller mindre smart? :confused:
 
Sv: svart regntäcke - smart köp?

piggis_83 skrev:
Såg superfina Pessoa vintertäcken i en affär och frågade om det fanns regntäcken, men de va slut så de beställde hem ett till mig.
Vintertäckena såg ut såhär:
3160_2004-10-11%2012.25.30.JPG

Jag tog väl för givet att regntäcket skulle se likadant ut, men det va istället svart, så här:
3162_2004-10-11%2012.44.26.JPG

det är ett stort, grönt P på sidorna, men det är alltså helt svart annars. Täcket är väl lika bra för det, jag bara tänkte om det är så "smart" att ha ett svart regntäcke på hästen? Borde inte det bli väldigt varmt när solen skiner på det?
Fast å andra sidan så är det kanske likadant med andra mörka färger på täckena?

jag SKULLE väl kunna lämna tillbaka täcket, men det känns lite dumt eftersom dom tagit hem det bara till mej (sen är det ju en annan sak om täcket inte passar). I så fall säljer jag nog det själv.
Men vad tror ni? svart täcke? helt ok eller mindre smart? :confused:



jag tycker det är helt okej, jag menar, tror inte det spelar så jätte stor roll om det är svart eller marin blå, eller kanske grön, desutom tyckte jag det var väldigt fint, så när det kommit så tycker jag du ska ha kvar det och annvända det om det sitter bra på hästen. :D
 
Sv: svart regntäcke - smart köp?

Svart är bra ifall hästen är rullglad:angel:
 
Sv: svart regntäcke - smart köp?

ja det kanske inte är så stor skillnad. täcket på den översta bilden är ju oxå rätt mörkt, och jag har några täcken som är gröna, bruna osv redan (utetäcken alltså).
fler åsikter?
 
Sv: svart regntäcke - smart köp?

min har ett svart övergångstäcke oc jag har inte upplevt att det blir varmare än det han hade innan
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 197
Senast: Pratsch
·
M
Hästvård Ja nu sitter jag här och planerar sommaren för min femåriga shetlandsponny som i höstas fick problem med eksem antagligen beroende på...
Svar
9
· Visningar
1 363
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp