Svart westernträns - var?

Camilla_H

Trådstartare
Hej!

Jag har ett svart westernträns i lite billigare variant som är rätt snyggt men har kassa tyglar (för korta, för lätta). Men var jag än tittar så går det att få träns och tyglar i alla färger utom svart!! Jag vill ha svart eftersom jag har svart sadel!

Dessutom vill jag gärna ha ett med snyggt pannband då min häst passar bättre i det en enöras, tror jag.

Om ni vet var det finns svarta westernträns så tipsa mig!

/Camilla

Sv: Svart westernträns - var?

En vän köpte billiga och bra svarta tyglar på Kings Saddlery (osäker på stavningen) i Kalmar. Långa med rätt tyngd för runt hundralappen!! Super bra kvallite också.

Sv: Svart westernträns - var?

jag mailade och frågade lite olika westernaffärer om svart läderutrustning förut då jag var på jakt efter ett svart v-pannband.

Fick då till svar:

"eftersom de flesta tar hem sitt sortiment från usa så finns det oftast inte i svart läder. för i usa betyder det att lädret är dåligt och det måste döljas (svart färg)."

Så jag gick till en läderverkstad istället och fick mitt pannband uppsytt efter mått i svart läder.
Du lär kunna få tyglar också efter mått.

Mvh

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
711
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 385
Senast: ildiko
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Atletix
Tillbaka