Svullen i skrapet!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sebolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 799
S

sebolina

Min 18 åriga travarkille har blivit svullen på ena sidan av skrapet. Han är svullen och det känns lite hårt när man klämmer där, men han är inte öm och har inga problem med att kissa?
Vad kan det vara? Tumör? Eller nåt annat?

Tacksam för svar!!

Sv: Svullen i skrapet!

Ingen som har nån aning. Läste lite gammla trådar och där stod att det kunde bero på stillastående, min häst går i liten paddock och går bara små skrittpromenader pga av skada. Han har gjort det i ca 7v nu. Kan det vara orsaken?

jag tycker faktuiskt att du ska fråga en veterinär om du inte redan gjort det, det är nog det bästa du kan göra.

min travarkille bl

Senast ändrad av en moderator:

min travarkille blev också svullen i skapet i somras men då hade han ont också blev väldigt orolig, men eftersom det blev bättre av redan efter en dag ringde jag aldrig vet. jag tror dock att det berodde på getingstick.. jag gjorde ingenting speciellt höll självklart extra koll men ville inte smörja på något utifall det var någon allllergisk reaktion.. märker man att det inte sker någon förbättring tycker jag man ska ringa vet eftersom det är ganska känsligt... lite snurrigt kan det vara några insektsbett eller nått? ja vet inte riktigt vad det annars kan vara...

//Johanna

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 079
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 092
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 319
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka