svullet öga

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
min 4 månaders bebis har ett svullet öga . jag misstänker att det är ögon inflamation.
Ska jag ha på koksaltlösning? om jag ska det hur blandar jag det själv.?

Hon är allmänt sjuk förskyld .hostar och har lite feber.:mad:

Sv: svullet öga

Det är nog bättre med ögonskölj eller vanligt vatten. Var noga med att tvätta händerna och inte peta i båda ögonen då det bara sprids vidare. Blir det inte bättre på någon dag tycker jag att du ska prata med VC!

Jättebra att tvätta med avsvalnat kamomillte.Det är anti-inflammatoriskt.Man får kanske tvätta oftare än vad man fär sätta i salva eller droppar, men det är mycket billigare och skonsammare för kroppen.Dessutom helt naturligt.

hittade ögon skölj längs inne iskåpet .. Och hon är redan mycket bättre .
Ska dock ringa bvc imorgon då hon fått en elak hosta.

som sagt prata m bvc- de får ju skriva ut ögondroppar om det inte blir bättre....
Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Crossline
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 459
Senast: Araminta
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 446
Senast: MiniLi
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 435
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka