Svullnad i fingret - vad kan det vara?

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare star_star
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 514
S

star_star

Min 14åriga dotter slog sig igår, hon kom fel med "långfingret" när hon landade typ. Och nu är det jätte svullet och göra väldigt ont. Hur vet man om det är brutit/spricka eller något annat isåfall?.

Sv: Svullnad i fingret - vad kan det vara?

Ja, de vet jag. men kan man se om det är en spricka eller någon annat innan man åker in där?,. eller det är bara en stuckning?

Jag slog i hela min hand i en pelare när jag ledde 2 hästar och den ena fick panik och kastade sig bakåt. Jag gick i 3 dagar innan vi åkte in och röntgade och då gjorde vi det för fingrarna var så svullna att jag inte kunde röra dem.
Jag hade 4 spiralfrakturer i handen, från lillfingret - pekfingret. Lillfingrets var längst det var på kanske 3 cm (ja hela benet i handen ut till lillfingret) sen blev de kortare och kortare och över pekfingret bara några m.m.

Det vart inte direkt jättesvullet på en gång och jag hade aldrig speciellt ont. Ledde hästar, mockade och sopade :angel:

Öh...varför skulle ni vänta menar du? Okej att ni inte kommer in som något högprioriterat fall men man kan ju omöjligt veta utan röntgen så den måste ju göras vilket fall.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 165
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 419
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 107
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S